План на курса

Модул -1: Въведение в наследените OSS, Пътуване към нови виртуализирани OSS

    Elements на OSS, Voice/Video/Data/Enterprise Plan and Build, Provision & Поддържайте кабел, DSL, широколентов, безжичен, Backbone FCAPS Различни типове управление: процес, грешка, производителност, капацитет, трафик, работна сила, активиране/дезактивиране, изпълнение на услугата, конфигуриране на големи данни в OSS/BOSS: анализ в реално време и вземане на решения/ Прецизен МАРКЕТИНГ: Насочване към надграждане на стойността, намаляване на отливите / Оперативна ефективност - Превантивна грижа за клиента / Разтоварване на трафика, ориентиран към абонатите

Модул-2: Въведение в различни видове наследени мрежови услуги

    Какво е мрежа? Ориентирано към връзка (Превключване на вериги) Без връзка (Превключване на пакети/клетки) Качество на услугата (QoS): Пропускателна способност, забавяне, трептене, позвънявания и технологии за пренасочване за поддържане на висока надеждност: Пръстени, допълнителен хардуер, пренасочване, допълнителна интелигентна мрежа Element (превключвател /рутер, предавателна среда): усукана двойка, коаксиален кабел, оптични влакна, въздушни технологии: Синхронна цифрова йерархия (SDH), SONET, (PDH), Архитектура: Пръстени и линии Мултиплексиране с разделяне на плътни вълни (DWDM) Режим на асинхронен трансфер (ATM), Frame Relay (F/R) Интегрирана поддръжка за QoS: Приложимо за глас, данни, видео връзка, ориентирана (PVC, SVC), Архитектура: Йерархична, Интернет протокол (IP) Много висока скорост – до 10GB без връзка: Архитектура: Насочена ациклична графика Многослойна услуга

Модул-3: Мрежа Management Система (NMS)-1: Протоколи, грешки, конфигурация

    Използване на мениджър и агенти: Протоколи като SNMP (Прост мрежов Management протокол), TL1 (Език за превод 1), MMI, Q3, CORBA: SNMP - Проста мрежа Management Протокол Използване на TCP/IP стек (SNMP през UDP през IP): Използване на Management информационна база (MIB): Стандартна (над 2000) Експериментална, специфична за предприятието, Производителите дефинират и публикуват собствени MIB, Стандартна за IP мрежи и превръщайки се в де факто протокол за управление, Може да се използва за Fault , Производителност, Конфигурация: SNMPv3 трябваше да включва по-големи възможности, Недостатъци по отношение на мащабируемостта и сигурността, Посредничество при таксуване чрез групово прехвърляне на AMA или CDR, Сигурността, която трябва да бъде адресирана в SNMPv3 Грешка: Откриване, изолиране и коригиране на необичайна работа Конфигурация: Променете конфигурация, Събиране на информация за текущото състояние, Съобщения за значителни промени в състоянието Счетоводство: Проследяване на използването на услугата от клиенти Ефективност: Събиране на статистическа информация Прагове: Поддържане и преглед на регистрационни файлове на хронологията на състоянието на системата Сигурност: Създаване, известяване, изтриване и контрол на услуги за сигурност и събития Управление на грешки – (в дълбочина): наблюдение на аларми, докладване и обобщение на аларми, филтриране и локализиране на грешки, използване на прагове, предвиждане на грешки, корелация на аларми, обработка на бури на събития, определяне на основна грешка, автоматизиране на коригиращи действия, корекция на грешки, Аларми за напред (X.733), билети за проблеми (X.790), сервизен тест, верига, тест, връщане назад Конфигурация Management: Наличност Management, Текущо състояние на всеки обект – Какво е налично, какво се използва, какво е планирано, Проследяване на настройките на устройството и как функционират, Осигуряване, Дефиниране на конфигурационна информация, Задаване и промяна на стойностите на атрибути, Предоставяне на ресурси при поискване – Проектиране и присвояване – Автоматично намиране на път, Дефиниране и модифициране на връзки Иницииране и прекратяване на мрежови операции Разпространение на софтуер , Настройте часовника Trail Manager

Модул-4:: Мрежа Management Система (NMS)-2: Счетоводство, производителност, сигурност (повече подробности)

    Счетоводство: Проследяване на използването на услугата от клиенти, Създаване на записи за използване - ресурсите включват Изисквания / Изпращач / Получател - Брой пакети/време (базова скорост спрямо използване, базирано на време) - Проследяване на QoS, Услуга, Комуникационни съоръжения Компютърен хардуер Управление на производителността: Мониторинг на производителността – примерни различни показатели, разпределение на трафика, процент на типове пакети, разпределение на размери на пакети, разпределение на забавяне, сблъсъци, CRC грешки, изпуснати пакети, използване на канала, производителност Management контрол, прагове на алармата, контрол на трафика, анализ на производителността, запис на статистика за допълнителен анализ - мрежови тенденции. Ефект от натоварването на трафика, Дефиниране на стабилна мрежова сигурност: Управление на потребителите - Сигурност на достъпа, Идентификация, Удостоверяване и оторизация, Обхват, Функционалност, Одитна пътека, Проследяване на събития за сигурност и създаване на аларми, Шифроване на данни: публичен ключ, частен ключ, сесиен ключ, Идентифициране на опити за атака и тяхното блокиране, Блокиране на злонамерено съдържание (вируси, червеи и т.н.), Възстановяване след проникване

Модул-5: Поддръжка на MIB & OSS, Система за опис Management.

    RFC1155 Структура на Management Информация RFC1157/ Проста мрежа Management Протокол /RFC1212 Кратки MIB дефиниции /RFC1213 Management Информационна база II (MIB II) /RFC1354 SNMP IP Forwarding Table /MIB RFC1447 Party MIB за версия 2 на SNMPv2 RFC1450 MIB за SNMPv2 RFC1471/ MIB за протокола за управление на връзката на PPP RFC1472 /MIB за протоколите за сигурност на PPP RFC1473/ MIB за протокола за управление на IP мрежата на PPP RFC1474/ MIB за протокола за управление на мрежата на моста PPP RFC1493 Дефиниции на управлявани обекти за мостове /RFC1512 FDDI Management Информационна база/ RFC1643 Ethernet-подобен тип интерфейс MIB Модел на услуга и мрежов инвентар, използвани от всички OSS процеси: Планиране - Информация за текущо и планирано използване на капацитета Изпълнение - Предоставяне на услуги и ресурси, Осигуряване - Корелация, базирана на топология Поддръжка: Всички технологии > Всички услуги > Всички доставчици > Автоматично откриване > Доставчиците на услуги винаги имат множество системи за инвентаризация. Физически и логически инвентар. Инвентаризация на услугите

Модул-6: ETOM & O.S.S.

Операционни системи и софтуер от ново поколение (NGOSS) срещу наследени - разходка

ETOM14 към NGOSS

    Слабо свързани разпределени системи Приложни компоненти/повторна употреба Технологично неутрална системна рамка със специфични за технологията реализации Оперативна съвместимост с данни/процеси на доставчик на услуги Позволява по-голяма повторна употреба на бизнес компоненти в множество бизнес сценарии Автоматизация на работния процес

Наследство

    Традиционната архитектура на операторските системи се състои от четири слоя, слой на Business Support System (BSS), с фокус върху клиенти и бизнес партньори. Управлява поръчка, абонат, ценообразуване, оценка и информация за плащане. Слой на системата за поддръжка на операции (OSS), изграден около инвентаризация на продукти, услуги и ресурси. Мрежов слой – състои се от мрежови елементи и системи на трети страни. Интеграционен слой – за максимално увеличаване на комуникацията на приложенията и цялостната гъвкавост на решението. Стратегия, инфраструктура и продукт (SIP), обхващащи планиране и управление на жизнения цикъл Операции, обхващащи ядрото на ежедневното оперативно управление Предприятие Management, обхващащо управление на корпоративна или бизнес поддръжка Пазар, Продукт и Клиент: Поглед от високо ниво на пазара и предложенията на предприятието Услуга: Компоненти на продукта, разработени от предприятието Ресурс (приложение, изчислителна техника и мрежа): Консумирани в производството на Доставчик/Партньор на услугата: Предоставяне на продукти и услуги на предприятието за производството на Ниво на услугата 0: Бизнес Дейности, които разграничават оперативните процеси, ориентирани към клиента, от управлението и стратегическите процеси Ниво 1: Групиране на процеси, включително бизнес функции и стандартни процеси от край до край Ниво 2: Основни процеси, които се комбинират, за да доставят потоци от услуги и други процеси от край до край Ниво 3: Задачи и свързани подробни потоци на бизнес процеси на „модел на успех“ Ниво 4: Стъпки и свързани подробни потоци на оперативни процеси с условия на грешка и продуктови и географски варианти (където е необходимо) Ниво 5: По-нататъшно разлагане на операции и свързани потоци от оперативни процеси, когато е необходимо

Модул-7: Процес Management

    Пример за процес: ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПОРЪЧКА > Поръчката включва, дата на доставка, комбинация от типове услуги, клиентски опит на дизайнер на процес на местоположение – данни за QoSMoS Management търсене Management услуги за тестване на услуги социални CRM (нови области)

Модул-8: Капацитет Management

    Прогнозно планиране на капацитета: Дългосрочно/средносрочно ориентиран, ориентиран отгоре надолу подход, Типичен случай на употреба: - Прогнозно планиране на капацитета - Анализ какво ще стане, ако - Промени в мрежовата структура Проактивен капацитет Management: Средно-/краткосрочен ориентиран, Текущо наблюдение на използването, Адаптивно увеличаване на капацитета, Типични случаи на употреба: - Анализиране на тенденциите в капацитета - Корекция на капацитета „точно навреме“ - Динамично определяне на прагове Нивата на сериозност на праговете улесняват докладването на проблеми: Конфигурируеми от потребителя нива на сериозност подпомагат приоритизирането, Бързо определяне на проблеми с капацитета , порт, VLAN, носител, захранване и т.н. Може да се използва срещу текущи или тенденционни данни

Модул-9: Тенденция, сайт & Честота Management

    Гарантиране, че мрежата е правилно оразмерена: Разберете какво има и как се използва, Идентифицирайте недостатъчно използваната мрежа, Вижте какво ново търсене идва, Определете какво и кога да изградите Позволяване на оператора да създаде „Мрежа с готовност за обслужване“ > Намалете недостига на капацитет и поръчайте отказ/закъснение Обект Management: Моделирайте използваемото пространство в обект, т.е. периметъра и оформлението на помещението за оборудване Захранване и ОВК: Моделирайте захранвания, генератори, климатични модули и техните възможности Зона Management: Представяне връзките между захранване (напр. захранване) и частите от сайта, които то обслужва Разположение на устройството: Уверете се, че оборудването е инсталирано на подходящо място с достатъчно захранване и охлаждане Интегриране на Google Map

Модул-10: Изпълнение на услугата

    Разпределете и активирайте ресурси за поддръжка на нови клиентски услуги, напр. Quad play offering за $100 на месец, Broadband – напр. 10 MB/sec на делничен ден и 20 MB/sec през уикенда, Voice – 1000 вътрешни минути плюс международни разговори на 10c на минута > Безжична – 1000 SMS, 500 вътрешни гласови минути и 1 GB данни. Ако бъдат надвишени, разходите са 1 цент за SMS или гласова минута или MB > Телевизия – 50 основни канала и 4 спортни канала Заснемане на поръчки: Предложете на клиента различна комбинация от услуги > Глас > Данни > Телевизор > Безжичен, С различни ценови планове, Гласови минути, Скорост на данни, Обем на данни, ТВ канали, Брой SMS-и, Поддържа множество действия за поръчки, Предоставяне, промяна, анулиране, спиране, изменение

Модул-11: Активиране и управление на работната сила

    Присвояване на работни поръчки: Присвояване на работни поръчки, Тип/категория, Местоположение и време на шофиране, Умения за важност: SLAs, времена за поемане на ангажименти, Работни инструкции Активиране: Използване на системи за активиране за изпълнение на задачите, определени от системите за инвентаризация, използвайки API на съответното управление на елементи система, Използване на възможностите за конфигуриране на FCAPS, Използва се за автоматични действия

Модул-12: Последни тенденции в OSS/BSS интеграцията, Big Data & IoT в Telecom

    Виртуализация на OSS/BSS Усъвършенстван анализ и Големи данни Анализ в реално време и вземане на решения Прецизен МАРКЕТИНГ: Насочване към надграждане на стойността, намаляване на оттока Оперативна ефективност - Превантивна грижа за клиентите Разтоварване на трафика, ориентиран към абонатите Оптимизация на клетъчния сайт Динамично профилиране Анализ на щракване на поток

Незадължителен 4-ти ден в Big Data Анализ в OSS

Цел Marketing/ Придобиване на клиенти/абонати

    Да се идентифицират клиенти с най-висока скорост Да се идентифицират клиенти за дадени продукти Да се идентифицира правилният набор от продукти за клиент (Recommendation Engine) Техника за сегментиране на пазара Техники за кръстосана продажба и upsale Техника за сегментиране на клиенти Техника за прогнозиране на приходите от продажби

Отлив Management и намаляване

    3 вида напускане: активно/преднамерено, ротационно/инцидентно, пасивно неволно 3 класификация на изхвърлените клиенти: общо, скрито, частично Разбиране на CRM променливите за напускане Събиране на данни за поведението на клиентите Събиране на данни за възприятията на клиентите Събиране на демографски данни на клиентите Почистване на CRM данни Неструктурирани CRM данни ( клиентски обаждания, билети, имейли) и тяхното преобразуване в структурирани данни за анализ на отлив Social Media CRM-нов начин за извличане на индекс на удовлетвореността на клиентите Казус-1: T-Mobile САЩ: Намаляване на отливите с 50%

Анализ на работата на мрежата

Анализ на мрежовата работа - анализ на първопричината за мрежови повреди, прекъсване на услугата от метаданни, IPDR и CRM:

    Използване на CPU Използване на памет QoS Използване на опашка Устройство Температура Грешка на интерфейса IoS версии Routing Events Вариации на забавяне Syslog analytics Packet Loss Performance Threshold Device Traps Събиране и обработка на IPDR (IP подробен запис) Използване на IPDR данни за потребление на честотна лента на абоната, използване на мрежовия интерфейс, състояние на модема и диагностична HFC информация

Big Data OSS/BSS доставчик/платформа – сравнително проучване

    IBM & COMVERSE OSS/BSS Решение с отворен код Flexera OSS ETI Software Ericsson Huawei Nokia Oracle Subex Amdoc Ascom

Изисквания

Няма специфични изисквания, необходими за посещаване на този курс.

  21 Hours
 

Брой участници


Започва

Свършва


Dates are subject to availability and take place between 09:30 and 16:30.

Цена за участник

Oтзиви от потребители (5)

Свързани Kурсове

Cisco CCNA Syllabus in 5 Days

  35 Hours

Cisco ASA/Pix Operation

  28 Hours

Свързани Kатегории