План на курса

Част I: Въведение

    Въведение История и мотивация Видове VoIP и неговата еволюция SIP – основни концепции Стандартизация на SIP (RFC 3261 и други подходящи стандарти)
Architecture UA – Потребителски агент
  • Предварително зададени сървъри: регистратор, местоположение, прокси и пренасочване
  • Сървъри за приложения
  • Идентификация и адресиране
  • SIP трапец
  • Сървъри и тяхната работа Регистрация
  • SIP сървър в режими Proxy и Redirect
  • Прокси сървъри без състояние и състояние
  • Сървър за местоположение
  • SRV записи и DNS
  • uri/url/urn, ENUM и NAPTR записи
  • SIP сигнализиращи съобщения (включително незабавни съобщения и присъствие – IMP разширения) Структура на съобщението
  • Заявки
  • Отговори
  • Пример за обаждане
  • Заглавки и параметри
  • IMP модели
  • SDP (Протокол за описание на сесия) Описание на медиите
  • Стандартен списък с кодеци
  • Правила за преговори на сесии
  • Потоци на повиквания – SIP сигнализиране SIP сесия – основен RFC 3261 пример
  • Примерни сценарии за разговори
  • Конферентна връзка и IP PBX
  • Смяна на медии по време на сесия
  • Използване на IMP
  • Маршрутизиране на SIP заявки и отговори чрез заглавка
  • Заглавки ROUTE и RECORD-ROUTE
  • SIP-PSTN взаимодействие между SIP-T и SIP-I
  • SIP ранни медии и SIP транкинг
  • SIP-PSTN сигнализация
  • SIP – проблеми със сигурността Secure SIP, Secure RTP и Secure RTCP
  • Типични реализации на Secure SIP
  • Практически проблеми и перспективи NAT и преминаване през защитна стена
  • QoS
  • SIP и SDP в 3GPP IMS архитектура
  • Заключение и дискусия
  • Част II: Ръцете
  • SIP в LAN среда: XLite SIP UA + Asterisk Създаване на Asterisk акаунти с прост план за набиране Конфигуриране на XLite SIP UA (dtmf, кодеци, nat, rtp, таймер, регистър) и SIP телефони (Polycom, Gigaset, Yealink, Linphone) Регистрация, иницииране и получаване на повиквания P2P повиквания с Linphone
  • Анализиране на SIP сигнализиране чрез Wireshark Конфигурация на сървър
  • Регистрация на SIP сигнализация и RTP медийни потоци
  • Анализ на SIP пакети. Извличане на конкретно обаждане
  • Проблеми с качеството на гласа. Джитър буфер. Извличане на DTMF сигнализация (RFC 2833, INFO). Отстраняване на неизправности с кодек и DTMF (транскодиране, повреда на GSM кодек, дублиране на DTMF тон)
  • VoIP монитор
  • SDP, незабавни съобщения и присъствие (IM&P) SDP параметри и атрибути
  • АБОНИРАНЕ, ПУБЛИКУВАНЕ и СЪОБЩЕНИЕ SIP методи
  • Практикуване на IM&P с XLite и Linphone
  • SIP повиквания SIP Регистрация с DNS SIP SRV запис

      Регистрация на SIP телефон чрез DNS-SRV
    Потоци от обаждания с DNS Анализиране на SIP сигнализиране за повикване чрез Wireshark
  • Отстраняване на неизправности – изчакване на DNS, забавяне
  • SIP канали Създаване на тестов SIP канал
  • Отстраняване на неизправности (DOS, DDOS, измама, cps)
  • SIP сигурността издава SIP сигурност с IPSec
  • Сигурност със защитен SIP
  • IP телефония – риск от измами
  • Предотвратяване на DDOS и други видове атаки
  • Стартиране на SIP базирани VoIP услуги Конфигуриране на суич
  • Конфигуриране и регистрация на SIP клиент
  • Софтуер Asterisk PBX / Freeswitch softswitch / Cisco Call Manager
  • Linux CentOS
  • TDM2IP драйвери
  • Софтфони (XLite, Linphone)
  • Хардуерен сървър
  • TDM2IP карта/шлюз
  • Хардфон (Polycom, Gigaset, Yealink)Кодеци за конфигурация на софтфон/хардуер
  • Потребител/Парола/SIP сървър/Прокси/Портове
  • Работа и сигнализация за: 3-посочно повикване
  • Пренасочване на повикване
  • Прехвърляне на повикване от придружител
  • MWI, BLF
  • Автоматично осигуряване на Yealink
  • Зависещи от доставчика ограничения
  • SIP и проблеми с превода на мрежови адреси (NAT) Тип и структура на NAT
  • STUN (просто преминаване на UDP през NAT)
  • Качество на VoIP повиквания – отстраняване на неизправности Обаждането е свързано – липсваща медия
  • Ключови QoS фактори Закъснение, трептене, размер на буфера за възпроизвеждане
  • VoIP показатели за качество RTCP – забавяне и трептене
  • MOS според ITU-T G.107 E-model
  • VoIP инструменти за мониторинг на качеството (Voipmonitor)
  • Облачна IP телефония
  • Завършване и разглеждане на SIP и VoIP свързани с това въпроси, представени от участниците
  •   21 Hours
     

    Брой участници


    Започва

    Свършва


    Dates are subject to availability and take place between 09:30 and 16:30.

    Цена за участник

    Oтзиви от потребители (6)

    Свързани Kурсове

    VoIP with Cisco CallManager Express

      35 Hours

    Cisco CCNA Syllabus in 5 Days

      35 Hours

    Cisco ASA/Pix Operation

      28 Hours

    Свързани Kатегории