План на курса

Ключови понятия и теми

    Какво е SOA? Какъв вид архитектурен стил да изберете? Стилът "тръба и филтър" Ограничения върху типовете данни Жизненият цикъл на разработка Осигуряване на подходящо ниво на абстракция Ключови теми, разгледани в рамките на RUP за SOA

Идентификация и спецификация на услугата

    Конструиране на модел на услуга WSDL-дефинирани услуги Разработване на спецификации на услуги Дефиниране на доставчици на услуги Определяне на детайлността на услуга Поведенческа спецификация Спецификация на политика Дефиниране на кандидат услуги Рефакторинг на услуги

Управление на портфолио от услуги

    Приложенията като динамични обекти Портфолио от налични възможности Обвързване по време на процеса Обвързване по време на изпълнение WSDL, XSD и WS-Политика Процесът на управление на портфолиото от услуги Конфигуриране на SLA за уеб услуга

Решения, ориентирани към услуги за разделяне

    Управление на моделите Категоризиране на елементите Различни заинтересовани страни, преглеждащи модела Използване на пакети Представяне на изгледи в модела Композитна структура от UML 2.0 Използване на "части" и "конектори" Разделяне на управляваните услуги

Нови и актуализирани насоки

    Управление на прикачени файлове към съобщения Проектиране на съобщения Осигуряване на съгласуваност на схемата на съобщението Инкапсулиране на данни за услугата Схема на данни за връзката - граници на услугата Посредничество на услугата Управление на състоянието Предимствата на услугите без състояние и без състояние Управление на състоянието на ресурса Go от услуги към компоненти на услуги Традиционният модел на проектиране/изпълнение

Дизайн, ориентиран към съобщенията

    Фокус върху домейна на услугата Инженеринг на домейни Прилагане на обектно-ориентиран анализ и дизайн Създаване на многократно използваеми модели Традиционната бизнес-към-бизнес арена EDI стандартизация Хибридно съобщение и ориентиран към услугата подход Анализ на случаи на използване Документиране на изисквания Използване на модели на бизнес процеси Нефункционални изисквания Изискванията база данни

Дизайн, ориентиран към услугите

    Разкриване на функции, очаквани от бизнеса Разкриване на операциите на доставчиците на услуги Създаване на интуитивни интерфейси на услугите Моделиране, ориентирано към услугите Подход, ръководен от използване Разбиране на нуждите на участниците Целите на проекта - от бизнес гледна точка Участие на софтуерния архитект Информация за политиката, изисквана от потребителите на услуги Ролята на изпълнителния бизнес Взаимодействие с бек-енд системата Свързване на услугата към модела на внедряване Усъвършенстване на модела на услугата Справяне с опасенията за производителността

Collaboration-центричен дизайн

    Услуги за сътрудничество Процесен изглед на услугите Традиционно бизнес моделиране Изпълнение на роли в процесите за обмен на партньори (PIPs) OAGIS стандарти Процесно-центричен начин на мислене „Пропастта между бизнеса и ИТ“ Дейности „Черна кутия“ Дефиниране на ключови показатели за ефективност (KPI) Версии и публикуване на модел Създаване на показатели за мониторинг Език за хореография Език за изпълнение на бизнес процеси (BPEL) Мониторинг на услугите

Какво е SOA Governance?

    Съответствие със стандарти или закони Управление на промени Осигуряване на качество на услугите Управление на портфолиото от услуги Управление на жизнения цикъл на услугата Използване на политики за ограничаване на поведението Мониторинг на ефективността на услугите

Въпросът SOA Governance.

    Go управлението се появява като SOA инициативи Динамична среда за взаимодействие на услугите Насърчаване на повторното използване на услугите Контролиране на това как услугите взаимодействат една с друга

SOA Governance Етапи

    Първо: осъзнаване, че е необходимо управление Второ: управление, подобряващо изпълнението на бизнеса Трето: смесване на технологии и промени в поведението Четвърто: избор на технология и внедряване

Обслужване Management

    Перспектива по време на проектиране Перспектива по време на изпълнение Хранилище на услуга за повторно използване Услуги, съдържащи се в хетерогенни платформи Виртуализация на услугата за управление на услуги по време на изпълнение

Критични компоненти на управлението

    Услуга за регистър на услугите и хранилище на активи Създаване на „SOA център за Excelленция” Фокусиране върху установяване на SOA организационни насоки Организационната зрялост Съгласувани политики за управление

SOA Governance инструменти

    Мониторинг в реално време на събития Неизправности в BSM рамка Инструментариум на ниво услуга Закачане в системи за оперативно управление Виртуализация като средство за разделяне на логиката на управление/услуга Виртуализация на услугата, управлявана от оперативен персонал

Разработване на основно управление на SOA

    Защо SOA технологичният стек се усложни Смесване между COTS и вътрешни Оправдание на външни консултанти, които да помогнат Определяне на кой бизнес сме в действителност

Роли и отговорности, включени в SOA Governance

    Създаване на SOA център за Excellence Планиране и помощ в изпълнението на цялото предприятие Ролите на SOA архитект/архитект на управление Разрешаване на потенциални конфликтни интереси Уверете се, че насоките за управление се следват

Бариери пред управлението на SOA

    Неосъзнаване на необходимостта от управление Липса на Goтехнологии за управление Липса на виртуализация на услугата

Държава на добро управление

    Взаимодействие с външни страни Управление на бизнес правилата и управлението на BRE Правила за добро управление Хранилището на споразуменията Проактивно вграждане на управление в бизнеса Go управление чрез действие, а не чрез изявление Мониторинг на SLA за установяване на премиум цени

Критични фактори за успех

    Започнете да мислите за управлението отрано Гледайте на управлението като на движеща се цел Управлявайте политики като единици със собствени жизнени цикли Изберете технологична платформа Платформата трябва да отговори на непосредствените нужди от управление Бъдеща поддръжка, тъй като SOA инфраструктурата се мащабира Налагайте споразумения за ниво на обслужване

Изисквания

Опит в софтуерния дизайн

 21 Hours

Брой участници



Цена за участник

Oтзиви от потребители (4)

Свързани Kурсове

SOA Governance

14 Hours

SOA for Architects and Managers Overview

14 Hours

Service-Oriented Architecture: Strategy, Technology and Methodology

35 Hours

Systems and Service Architecture - Microservices Architecture

14 Hours

Свързани Kатегории