План на курса

Софтуерно инженерство 5 дни

Ден 1: Project Management

    Проект срещу линейно управление и поддръжка и поддръжка Дефиниране на проекта и форми на проекта Управление – общи правила и управление на проекти Стилове на управление Какво е специално за ИТ проектите? Основен проектен процес Итеративен, инкрементален, каскаден, гъвкав и икономичен проектен процес Фази на проекта Роли на проекта Проектна документация и други артефакти Меки фактори и хорариум PRINCE 2, PMBOK, PMI, IPMA и други стандарти за проекти

Ден 2: Бизнес анализ и Requirements Engineering основи

    Дефиниране на бизнес цели Business анализ, управление на бизнес процеси, подобряване на бизнес процеси Границата между бизнес и системен анализ Заинтересовани страни в системата, потребители на системата, системен контекст и системни граници Защо са необходими изисквания? Какво ни е инженерингът на изискванията Границата между инженерингът на изискванията и архитектурният дизайн Къде често се крие инженерингът на изискванията? Инженеринг на изисквания в итеративно, стройно и гъвкаво развитие и в непрекъсната интеграция – FDD, DDD, BDD, TDD Процес на инженеринг на основните изисквания, роли и артефакти Стандарти и сертификати: BABOK, ISO/IEEE 29148, IREB, BCS, IIBA

Ден 3: Основи на архитектурата и развитието

    Езици за програмиране – структурни и обектно-ориентирани парадигми Обектно-ориентирано развитие – колко е историята, колко е бъдещето Модулност, преносимост, поддържаемост и скалируемост на архитектурите Дефиниция и тип на софтуерните архитектури Архитектура на предприятието и системна архитектура Стилове на програмиране Среди за програмиране Грешки в програмирането и как да ги избегнем и предотвратим Моделиране на архитектура и компоненти SOA, Web Services и микро-услуги Автоматично изграждане и непрекъсната интеграция Колко архитектурен дизайн има в един проект? Екстремно програмиране, TDD и рефакторинг

Ден 4: Осигуряване на качеството и основи на тестването

    Качество на продукта: какво е това? ISO 25010, FURPS и др. Качество на продукта, потребителско изживяване, Kano модел, управление на изживяването на клиентите и интегрално качество Дизайн, ориентиран към потребителя, лица и други начини да направите качеството индивидуално Точно достатъчно качество Осигуряване на качеството и контрол на качеството Стратегии за риск в контрола на качеството Компонентите на осигуряване на качеството: изисквания, контрол на процесите, конфигурация и управление на промените, проверка, валидиране, тестване, статично тестване и статичен анализ Осигуряване на качеството, базирано на риска Тестване, базирано на риска, Развитие, управлявано от риска, Кривата на Боем в осигуряването на качество и в тестването Четирите училища за тестване – кое отговаря на вашите нужди?

Ден 5: Видове процеси, зрялост и подобряване на процеса

    Еволюцията на ИТ процеса: от Алън Тюринг през Big Blue до щадящо стартиране Процес и ориентирана към процесите организация История на процесите в занаятите и индустриите Моделиране на процеси: UML, BPMN и повече Управление на процеси, оптимизация на процеси, реинженеринг на процеси и системи за управление на процеси Иновативни подходи към процеси: Deming, Juran, TPS, Kaizen Качеството на (процеса) не е ли? (Филип Кросби) Необходимостта и историята на подобрение на зрялост: CMMI, SPICE и други скали на зрялост Специални видове зрялост: TMM, TPI (за тестване), зрялост на инженерните изисквания (Gorschek) Зрялост на процеса срещу зрялост на продукта: има ли връзка? Някаква причинно-следствена връзка? Зрялост на процеса срещу бизнес успех: има ли връзка? някаква причинно-следствена връзка? Изоставен урок: Автоматизирано предотвратяване на дефекти и следващ скок в опитите за продуктивност: TQM, SixSigma, гъвкави ретроспективи, рамки на процеси

Requirements Engineering - 2 дни

Ден 1: Извличане на изисквания, преговори, консолидиране и Management

    Изисквания за намиране: какво, кога и от кого Класификация на заинтересованите страни Забравени заинтересовани страни Дефиниране на контекста на системата – дефиниране на източниците на изисквания Методи и техники за извличане Прототипи, лица и извличане на изисквания чрез тестване (проучвателно и по друг начин) Маркетинг и извличане на изисквания – MDRA („Управляван от пазара [ 13]”) Изисквания за приоритизиране: MoSCoW, Karl Wiegers и други техники (включително гъвкави MMF) Изисквания за усъвършенстване – гъвкава „спецификация по пример” Преговори за изисквания: типове конфликти, методи за разрешаване на конфликти Разрешаване на вътрешно несъответствие между някои типове изисквания (напр. сигурност срещу лекота на използване) Проследяемост на изискванията – защо и как Статусът на изискванията се променя Изисквания CCM, версии и изходни линии Изглед на продукта и изглед на проекта относно изискванията Управление на продукти и управление на изискванията в проекти

Ден 2: Анализ на изискванията, моделиране, спецификация, проверка и валидиране

    Анализът е мисленето и преосмислянето, което правите между извличането и спецификацията Процесът на изискване винаги е итеративен, дори в последователни проекти Описване на изискванията на естествен език: рискове и ползи Моделиране на изисквания: ползи и разходи Правилата за използване на естествен език за спецификация на изисквания Дефиниране и управление на речник на изискванията UML, BPMN и други формални и полуформални нотации за моделиране на изисквания Използване на шаблони на документи и изречения за описание на изискванията Проверка на изискванията – цели, нива и методи Валидиране – с прототипиране, прегледи и инспекции и тестване Валидиране на изисквания и валидиране на системата

Тестване - 2 дни

Ден 1: Дизайн на теста, изпълнение на теста и проучвателно тестване

    Дизайн на теста: след базирано на риска тестване, избор на оптимален начин за използване на наличните време и ресурси Дизайн на теста „от безкрайността до тук“ – не е възможно изчерпателно тестване Тестови случаи и тестови сценарии Дизайн на тест на различни тестови нива (от единица до система тестово ниво) Тест дизайн за статично и за динамично тестване Business-ориентиран и технически ориентиран тест дизайн („черна кутия“ и „бяла кутия“) Опит за счупване на системата („отрицателно тестване“) и подкрепа на разработчиците (тестване за приемане) Дизайн на тестове за постигане на тестово покритие – различни мерки за тестово покритие Дизайн на тестове, базиран на опит Проектиране на тестови случаи от изисквания и системни модели Евристика на дизайна на тестове и проучвателно тестване Кога да се проектират тестови случаи? – традиционен и изследователски подход. Описване на тестови случаи – колко подробности? Изпълнение на тестове – психологически аспекти Изпълнение на тестове – регистриране и докладване Проектиране на тестове за „нефункционално“ тестване Автоматичен дизайн на тестове и MBT (базирано на модел тестване)

Ден 2: Организация на теста Management и автоматизация

    Тестови нива (или фази) Кой извършва тестването и кога? – различни решения Тестови среди: цена, администрация, достъп, отговорност Симулатори, емулатори и виртуална тестова среда Тестване в гъвкав scrum Организация и роля на тестовия екип Тестови процес Автоматизация на тестовете – какво може да се автоматизира? Автоматизация на изпълнението на тестове – подходи и инструменти
 63 Hours

Брой участници



Цена за участник

Oтзиви от потребители (6)

Свързани Kурсове

Tosca: Model-Based Testing for Complex Systems

35 Hours

Robot Framework: Keyword Driven Acceptance Testing

14 Hours

Behat: Behavior Driven Development (BDD) with PHP

14 Hours

JBehave: BDD with Java

7 Hours

Свързани Kатегории