План на курса
Въведение
Обзор на Kotlin
Настройка на инструментите
- Използване на командния ред
- Инсталация на JDK за Kotlin
- Инсталация и настройка на IDE: IntelliJ
- Инсталация на плъгиновете
Започване с Kotlin
- Въведение в основното програмиране с Kotlin
- Учим архитектурата на Kotlin
- Интеракция с Kotlin чрез REPL
- Създаване на променливи в Kotlin
- Разбиране на различните типове данни в Kotlin
- Използване на низове в Kotlin
- Разбиране на имутабилността в Kotlin
- Имплементация на изрази, операции и присвоявания
- Използване на нулеви променливи в Kotlin за сигурност от null
- Създаване на първото самостоятелно приложение на Kotlin
Имплементация на условни изрази в Kotlin
- Управление на условните потоци с "if" изрази
- Избор от опции чрез "when" изрази
- Разглеждане на продвинатите възможности за условни изрази в Kotlin
- Генериране на случайни числа с помощта на условни изрази
Използване на масиви и списъци в Kotlin
Имплементация на цикли в Kotlin
- Програмиране с "for" цикли
- Програмиране с "while" цикли
- Имплементация на "break" операции
- Имплементация на "continue" операции
- Използване на "return" операции
- Използване на етикети за цикли
- Изчисляване на сумиране на числа с помощта на цикли
Използване на функции в Kotlin
- Създаване на функции
- Деклариране на функции
- Използване на параметри и връщане на стойности
- Използване на разширени функции
- Използване на инлайн функции
- Използване на функции високого реда
Обектно-ориентирано програмиране с Kotlin
- Обзор на програмирането с обекти
- Създаване на класове
- Добавяне на методи към класове
- Дефиниране на основни конструктори
- Използване на именувани параметри и стойности по подразбиране
- Използване на отворени класове за наследяване
- Използване на абстрактни класове
- Създаване и използване на интерфейси
- Обработване на наследяването
- Създаване на данни класове
- Използване на синглтона и компаньонски обекти
- Използване на енумерации
- Групиране на класове в пакети
- Използване на импорти
- Имплементация на сокрытие на информацията
- Използване на гетъри и сетъри
- Имплементация на видими модификатори
- Разбиране на дженериките
- Имплементация на дженеричен стек
- Използване на дженерични функции
Използване на различни бройни системи
- Използване на шестнадесетични числа
- Използване на двоични числа
- Използване на битови оператори
Имплементация на функционалности за вход и изход
Използване на Java от Kotlin
Използване на Kotlin от Java
Използване на Spek за тестове
Решаване на проблеми
Общо резюме и заключение
Изисквания
- Основна компютърна грамотност
- Не се изисква предходен опит в програмирането
Отзиви от потребители (1)
Алекс е много приятелски и приветлив човек. Той накара всички да се чувстват удобно, работайки заедно и доброволно да предложат решения.
Kai Bergman - Red Embedded Consulting Sp. z o.o.
Курс - Kotlin for Beginners
Машинен превод