План на курса

Необходимостта от обектно-ориентирано програмиране

  • Опит за отразяване на реалния свят в програмирането

  • Началото и еволюцията на обектно-ориентираното програмиране

  • Programowanie obiektowe по отношение на правилата KISS и DRY

Класове и обекти

  • Идеи и същности във философията на Платон

  • Ролята на класовете

  • Реализация на класове с помощта на обекти

  • Класове, свойства и статични методи

Конвенции за именуване и кодиране

  • Наименуване на класове

  • Наименуване на свойства и методи

  • Именуване на пакети и папки

  • Други конвенции

Структура на класа

  • Свойства/полета като описание на състоянието на обекта

  • Аксесоари

  • Методи като изпълнение на функционалност

Моделиране и графично представяне на класове

  • Анализ на изискванията
  • Моделиране на структурата на класовете и връзките
  • Описване на бизнес обекти
  • EER диаграми
  • Диаграма на класа UML

Парадигми на обектно-ориентираното програмиране

  • Концепцията за парадигма

  • Херметизация

  • Абстракция

  • Наследство

  • Полиморфизъм

Проектиране и изпълнение на абстрактния слой

  • Абстрактни класове

  • Интерфейси

  • Характеристики - Черти

  • Вложени класове

  • Генерични класове

Създаване на обекти

  • Начини за създаване на обекти

  • Ролята на дизайнера

  • Фабричен модел

Зависимости между класове

  • Агрегиране

  • Състав

  • Разделяне на зависимостта - отделяне

  • Инжектиране на зависимост, DIC контейнери

  • Модел на посредника

Организация на кода

  • Проектиране на многократно използваем код

  • Структура на папката

  • Пространства от имена, пакети, модули

Programowanie obiektowe и производителност

  • Резервиране на памет за обекти

  • Събирач на боклук

  • Изрично премахване на обекти, деструктори

  • Работа с референции

Механизъм за отражение

  • Област прилага отражение

  • Получаване на информация за класове и обекти

  • Значението на размисъла при създаването на документация и софтуер за тестване

Обработка на грешки

  • Възможни модели за обработка на грешки

  • Обектно-ориентиран модел за обработка на грешки

  • Ролята на изключенията и класа Exception, хвърляне и прихващане на изключения

  • Try-catch-final block, блоково влагане

Антимодели на обектно-ориентираното програмиране

  • Прекомерна класова отговорност, модел на делегиране

  • Силни зависимости

  • Сингълтън и потенциални проблеми

  • Модел на анемичен домейн

  • Други антимодели

Изисквания

Участниците в обучението трябва да имат основни познания по програмиране.

 21 Часа

Брой участници


Цена за участник

Oтзиви от потребители (2)

Предстоящи Курсове

Свързани Kатегории