План на курса

Част I: Въведение

    Въведение История и мотивация Видове VoIP и неговата еволюция SIP – основни концепции Стандартизация на SIP (RFC 3261 и други подходящи стандарти)
Architecture UA – Потребителски агент
  • Предварително зададени сървъри: регистратор, местоположение, прокси и пренасочване
  • Сървъри за приложения
  • Идентификация и адресиране
  • SIP трапец
  • Сървъри и тяхната работа Регистрация
  • SIP сървър в режими Proxy и Redirect
  • Прокси сървъри без състояние и състояние
  • Сървър за местоположение
  • SRV записи и DNS
  • uri/url/urn, ENUM и NAPTR записи
  • SIP сигнализиращи съобщения (включително незабавни съобщения и присъствие – IMP разширения) Структура на съобщението
  • Заявки
  • Отговори
  • Пример за обаждане
  • Заглавки и параметри
  • IMP модели
  • SDP (Протокол за описание на сесия) Описание на медиите
  • Стандартен списък с кодеци
  • Правила за преговори на сесии
  • Потоци на повиквания – SIP сигнализиране SIP сесия – основен RFC 3261 пример
  • Примерни сценарии за разговори
  • Конферентна връзка и IP PBX
  • Смяна на медии по време на сесия
  • Използване на IMP
  • Маршрутизиране на SIP заявки и отговори чрез заглавка
  • Заглавки ROUTE и RECORD-ROUTE
  • SIP-PSTN взаимодействие между SIP-T и SIP-I
  • SIP ранни медии и SIP транкинг
  • SIP-PSTN сигнализация
  • SIP – проблеми със сигурността Secure SIP, Secure RTP и Secure RTCP
  • Типични реализации на Secure SIP
  • Практически проблеми и перспективи NAT и преминаване през защитна стена
  • QoS
  • SIP и SDP в 3GPP IMS архитектура
  • Заключение и дискусия
  • Част II: Ръцете
  • SIP в LAN среда: XLite SIP UA + Asterisk Създаване на Asterisk акаунти с прост план за набиране Конфигуриране на XLite SIP UA (dtmf, кодеци, nat, rtp, таймер, регистър) и SIP телефони (Polycom, Gigaset, Yealink, Linphone) Регистрация, иницииране и получаване на повиквания P2P повиквания с Linphone
  • Анализиране на SIP сигнализиране чрез Wireshark Конфигурация на сървър
  • Регистрация на SIP сигнализация и RTP медийни потоци
  • Анализ на SIP пакети. Извличане на конкретно обаждане
  • Проблеми с качеството на гласа. Джитър буфер. Извличане на DTMF сигнализация (RFC 2833, INFO). Отстраняване на неизправности с кодек и DTMF (транскодиране, повреда на GSM кодек, дублиране на DTMF тон)
  • VoIP монитор
  • SDP, незабавни съобщения и присъствие (IM&P) SDP параметри и атрибути
  • АБОНИРАНЕ, ПУБЛИКУВАНЕ и СЪОБЩЕНИЕ SIP методи
  • Практикуване на IM&P с XLite и Linphone
  • SIP повиквания SIP Регистрация с DNS SIP SRV запис

      Регистрация на SIP телефон чрез DNS-SRV
    Потоци от обаждания с DNS Анализиране на SIP сигнализиране за повикване чрез Wireshark
  • Отстраняване на неизправности – изчакване на DNS, забавяне
  • SIP канали Създаване на тестов SIP канал
  • Отстраняване на неизправности (DOS, DDOS, измама, cps)
  • SIP сигурността издава SIP сигурност с IPSec
  • Сигурност със защитен SIP
  • IP телефония – риск от измами
  • Предотвратяване на DDOS и други видове атаки
  • Стартиране на SIP базирани VoIP услуги Конфигуриране на суич
  • Конфигуриране и регистрация на SIP клиент
  • Софтуер Asterisk PBX / Freeswitch softswitch / Cisco Call Manager
  • Linux CentOS
  • TDM2IP драйвери
  • Софтфони (XLite, Linphone)
  • Хардуерен сървър
  • TDM2IP карта/шлюз
  • Хардфон (Polycom, Gigaset, Yealink)Кодеци за конфигурация на софтфон/хардуер
  • Потребител/Парола/SIP сървър/Прокси/Портове
  • Работа и сигнализация за: 3-посочно повикване
  • Пренасочване на повикване
  • Прехвърляне на повикване от придружител
  • MWI, BLF
  • Автоматично осигуряване на Yealink
  • Зависещи от доставчика ограничения
  • SIP и проблеми с превода на мрежови адреси (NAT) Тип и структура на NAT
  • STUN (просто преминаване на UDP през NAT)
  • Качество на VoIP повиквания – отстраняване на неизправности Обаждането е свързано – липсваща медия
  • Ключови QoS фактори Закъснение, трептене, размер на буфера за възпроизвеждане
  • VoIP показатели за качество RTCP – забавяне и трептене
  • MOS според ITU-T G.107 E-model
  • VoIP инструменти за мониторинг на качеството (Voipmonitor)
  • Облачна IP телефония
  • Завършване и разглеждане на SIP и VoIP свързани с това въпроси, представени от участниците
  •  21 Hours

    Брой участници



    Цена за участник

    Oтзиви от потребители (4)

    Свързани Kурсове

    Practical SIP Telephony

    21 Hours

    VoIP with Cisco CallManager Express

    35 Hours

    Practical Voice and Video over IP

    21 Hours

    Cisco CCNA Syllabus in 5 Days

    35 Hours

    Cisco ASA/Pix Operation

    28 Hours

    CCNA Routing & Switching

    28 Hours

    Cisco CCNP

    35 Hours

    Transforming to a Cisco Intent-Based Network (IBNTRN) v1.1

    21 Hours

    Cisco ISE Management and Administration

    28 Hours

    Implementing and Configuring Cisco Identity Services Engine (SISE) v4.0

    21 Hours

    Deploying a Cisco SD-WAN

    21 Hours

    Cisco Switching Solutions: Advanced Implementation and Management

    35 Hours

    Cisco Unified Communications Management v12.x Administration

    35 Hours

    Implementing Cisco Enterprise Wireless Networks (ENWLSI) v2.0

    21 Hours

    Свързани Kатегории