План на курса

Модул -1: Въведение в наследените OSS, Пътуване към нови виртуализирани OSS

  • Element на OSS, глас/видео/данни/предприятие
  • Планиране и изграждане, осигуряване и усилвател; Поддържайте
  • Кабелна, DSL, широколентова, безжична, опорна
  • FCAPS
  • Различни видове управление: процес, грешка, производителност, капацитет, трафик, работна сила, активиране/деактивиране, изпълнение на услугата, конфигурация
  • Big Data в OSS/BOSS: Анализ в реално време и вземане на решения/ Прецизен МАРКЕТИНГ: Насочване към надграждане на стойността, намаляване на отливите / Оперативна ефективност - Превантивна грижа за клиента / Разтоварване на трафика, ориентиран към абонатите

Модул-2: Въведение в различни видове наследени мрежови услуги

  • Какво е мрежа?
  • Ориентирана към връзка (превключване на вериги)
  • Без връзка (превключване между пакети и клетки)
  • Качество на услугата (QoS): пропускателна способност, забавяне, трептене, позвънявания и пренасочване
  • Технологии за поддържане на висока надеждност: пръстени, допълнителен хардуер, пренасочване, допълнителна интелигентност
  • Мрежа Element (суич/рутер, предавателна среда): усукана двойка, коаксиален кабел, оптични влакна, въздух
  • Технологии: Синхронна цифрова йерархия (SDH), SONET, (PDH), Архитектура: Пръстени и линии
  • Мултиплексиране с разделяне на плътни вълни (DWDM)
  • Режим на асинхронен трансфер (ATM), Frame Relay (F/R)
  • Интегрирана поддръжка за QoS: Приложимо за глас, данни, видео
  • Ориентирана към връзка (PVC, SVC), Архитектура: Йерархична, Интернет протокол (IP) Много висока скорост – до 10GB
  • Без връзка: Архитектура: Насочен ацикличен граф
  • Многослойна услуга

Модул-3: Мрежа Management Система (NMS)-1: Протоколи, грешки, конфигурация

  • Използване на мениджър и агенти: Протоколи като SNMP (прост мрежов Management протокол), TL1 (преводен език 1), MMI, Q3, CORBA: SNMP - прост мрежов Management протокол
  • Използване на TCP/IP стек (SNMP през UDP през IP):
  • Използване на Management информационна база (MIB): Стандартна (над 2000) Експериментална, специфична за предприятието, производителите дефинират и публикуват собствени MIB, стандартна за IP мрежи и превръщайки се в де факто протокол за управление, може да се използва за грешки, производителност,
  • Конфигурация: SNMPv3 трябваше да включва по-големи възможности, Недостатъци по отношение на мащабируемостта и сигурността, Посредничество при таксуване чрез масово прехвърляне на AMA или CDR, Сигурността трябва да бъде разгледана в SNMPv3
  • Повреда: Откриване, изолиране и коригиране на необичайна работа
  • Конфигурация: Промяна на конфигурацията, Събиране на информация за текущото състояние, Съобщения за значителни промени в състоянието
  • Счетоводство: Проследяване на използването на услугата от клиентите
  • Ефективност: Съберете статистическа информация
  • Прагово определяне: Поддържайте и проверявайте регистрационни файлове на хронологията на състоянието на системата
  • Сигурност: Създаване, уведомяване, изтриване и контрол на услуги и събития за сигурност
  • Управление на грешки – (в дълбочина): наблюдение на аларми, докладване и обобщение на аларми, филтриране и локализиране на грешки, използване на прагове, предвиждане на грешки, корелация на аларми, справяне с бури на събития, определяне на основна грешка, автоматизиране на коригиращи действия, корекция на грешки, препращане на аларми (X .733), билети за неизправности (X.790), сервизен тест, верига, тест, обратна връзка
  • Configuration Management: Инвентаризация Management, Текущо състояние на всеки обект – Какво е налично, какво се използва, какво е планирано, Проследяване на настройките на устройството и как функционират, Осигуряване, Дефиниране на информация за конфигурацията, Задаване и промяна на стойностите на атрибути, Предоставяне на ресурси при поискване – Проектиране и присвояване – Автоматично намиране на път, Дефиниране и модифициране на връзки Иницииране и прекратяване на мрежови операции
  • Разпространяване на софтуер, настройка на часовника
  • Мениджър на пътеки

Модул-4:: Мрежа Management Система (NMS)-2: Счетоводство, производителност, сигурност (повече подробности)

  • Счетоводство: Проследяване на използването на услугите от клиентите, Създаване на записи за използване - ресурсите включват Изисквания / Изпращач / Получател - Брой пакети/време (базова скорост спрямо използване, базирано на време) - Проследяване на QoS, Услуга, Communication съоръжения Компютърен хардуер
  • Управление на производителността: Мониторинг на производителността – примерни различни показатели, Разпределение на трафика, Процент на видовете пакети, Разпределение на размерите на пакетите, Разпределение на закъсненията, Сблъсъци, CRC грешки, Изпуснати пакети, Използване на канали, Ефективност Management Контрол, Прагове на алармата, Контрол на трафика, Ефективност Анализ, запис на статистика за по-нататъшен анализ - мрежови тенденции. Ефект от натоварването на трафика, Определете стабилна мрежа
  • Сигурност: Управление на потребителите - Access Сигурност, Идентификация, Удостоверяване и оторизация, Обхват, Функционалност, Одитна пътека, Проследяване на събития за сигурност и създаване на аларми, Шифроване на данни: публичен ключ, частен ключ, сесиен ключ, Идентифициране на опити за атака и тяхното блокиране, Блокиране на злонамерено съдържание (вируси, червеи и др.), Възстановяване след проникване

Модул-5: Поддръжка на MIB & OSS, Система за опис Management.

  • RFC1155 Структура на Management Информация RFC1157/ Проста мрежа Management Протокол /RFC1212 Кратки MIB дефиниции /RFC1213 Management Информационна база II (MIB II) /RFC1354 SNMP IP Forwarding Table /MIB RFC1447 Party MIB за версия 2 на SNMPv2 RFC1450 MIB за SNMPv2 RFC1471/ MIB за протокола за управление на връзката на PPP RFC1472 /MIB за протоколите за сигурност на PPP RFC1473/ MIB за протокола за управление на IP мрежата на PPP RFC1474/ MIB за протокола за управление на мрежата на моста PPP RFC1493 Дефиниции на управлявани обекти за мостове /RFC1512 FDDI Management информационна база/ RFC1643 Ethernet-подобен интерфейс тип MIB
  • Моделна услуга и инвентаризация на мрежата, използвани от всички OSS процеси: Планиране - Информация за текущо и планирано използване на капацитет
  • Изпълнение - Предоставяне на услуги и ресурси, Гарантиране - Корелация, базирана на топология
  • Поддръжка: Всички технологии > Всички услуги > Всички доставчици > Автоматично откриване > Доставчиците на услуги винаги имат множество системи за инвентаризация
  • Физическа и логическа инвентаризация
  • Сервизен инвентар

Модул-6: ETOM & OSS

Операционни системи и софтуер от ново поколение (NGOSS) срещу наследени - разходка

ETOM14 към NGOSS

  • Слабо свързани разпределени системи
  • Компоненти на приложението/повторна употреба
  • Технологично неутрална системна рамка със специфични за технологията реализации
  • Оперативна съвместимост с данни/процеси на доставчика на услуги
  • Позволява повече повторно използване на бизнес компоненти в множество бизнес сценарии
  • Автоматизация на работния процес

Наследство

  • Традиционната архитектура на операторските системи се състои от четири слоя,
  • Business Слой на системата за поддръжка (BSS), с фокус върху клиентите и бизнеса
  • партньори. Управлява поръчка, абонат, ценообразуване, рейтинг и информация за плащане.
  • Слой на системата за поддръжка на операции (OSS), изграден около инвентаризация на продукти, услуги и ресурси.
  • Мрежов слой – състои се от мрежови елементи и системи на трети страни.
  • Интеграционен слой – за максимално увеличаване на комуникацията на приложенията и цялостната гъвкавост на решението.
  • Стратегия, инфраструктура и продукт (SIP), обхващащи планиране и управление на жизнения цикъл
  • Операции, покриващи ядрото на ежедневното оперативно управление
  • Предприятие Management, обхващащо управление на корпоративна или бизнес поддръжка
  • Пазар, продукт и клиент: Поглед от високо ниво на пазара и предложенията на предприятието
  • Услуга: Продуктови компоненти, разработени от предприятието
  • Ресурс (приложение, изчисление и мрежа): Използва се при производството на услугата
  • Доставчик/Партньор: Предоставяне на продукти и услуги на предприятието за производството на Услугата
  • Ниво 0: Business Activiti, които разграничават оперативните процеси, ориентирани към клиентите, от управленските и стратегическите процеси
  • Ниво 1: Групиране на процеси, включително бизнес функции и стандартни процеси от край до край
  • Ниво 2: Основни процеси, които се комбинират, за да доставят потоци от услуги и други процеси от край до край
  • Ниво 3: Задачи и свързаните с тях подробни потоци на бизнес процеси „модел на успеха“.
  • Ниво 4: Стъпки и свързани подробни потоци на оперативни процеси с условия на грешка и продуктови и географски варианти (където е необходимо)
  • Ниво 5: По-нататъшно разлагане на операции и свързани потоци от оперативни процеси, където е необходимо

Модул-7: Процес Management

  • Пример за процес: ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПОРЪЧКА > Поръчката включва, Дата на доставка, Комбинация от видове услуги, Местоположение
  • Дизайнер на процеси
  • Клиентско изживяване – QoSMoS
  • Data Management
  • Търсене Management Услуги
  • Услуги за тестване
  • Социален CRM (нови области)

Модул-8: Капацитет Management

  • Прогнозно планиране на капацитета: Дългосрочно/средносрочно ориентиран, ориентиран отгоре надолу подход, Типичен случай на употреба: - Прогнозно планиране на капацитета - Анализ какво ще стане, ако - Промени в мрежовата структура
  • Проактивен капацитет Management: Средно/краткосрочно ориентиран, Текущо наблюдение на използването, Адаптивно увеличаване на капацитета, Типични случаи на употреба: - Анализиране на тенденциите в капацитета - Корекция на капацитета „точно навреме“ - Динамично прагово определяне
  • Нивата на сериозност на праговете улесняват докладването на проблеми: Конфигурируеми от потребителя нива на сериозност подпомагат приоритизирането, бързо определяне на проблеми с капацитета, порт, VLAN, носител, захранване и др. Може да се използва срещу текущи или тенденционни данни

Модул-9: Тенденция, сайт и усилвател; Честота Management

  • Гарантиране, че мрежата е правилно оразмерена: Разберете какво има и как се използва, Идентифицирайте недостатъчно използваната мрежа, Вижте какво ново търсене идва, Определете какво и кога да изградите
  • Разрешаване на оператора да създаде „Мрежа с готовност за обслужване“ > Намалете недостига на капацитет и отпадането/закъснението на поръчките
  • Място Management: Моделирайте използваемото пространство в обект, т.е. периметъра и оформлението на помещението за оборудване
  • Захранване и ОВК: Модел на захранвания, генератори, климатични инсталации и техните възможности
  • Зона Management: Представлява връзките между захранване (напр. мощност) и частите на обекта, които обслужва
  • Разположение на устройството: Уверете се, че оборудването е инсталирано на подходящо място с достатъчно мощност и охлаждане
  • Go Интегриране на карта на ogle

Модул-10: Изпълнение на услугата

  • Разпределете и активирайте ресурси за поддръжка на нови клиентски услуги, напр. Quad play offering за $100 на месец, Broadband – напр. 10 MB/sec на делничен ден и 20 MB/sec през уикенда, Voice – 1000 вътрешни минути плюс международни разговори на 10c на минута > Безжична – 1000 SMS, 500 вътрешни гласови минути и 1 GB данни. Ако бъдат превишени, разходите са 1 цент за SMS или гласова минута или MB > Телевизор – 50 основни канала и 4 спортни канала
  • Улавяне на поръчка: Предложете на клиента различна комбинация от услуги > Глас > Данни > Телевизор > Безжичен, С различни ценови планове, Гласови минути, Скорост на данни, Обем на данни, ТВ канали, Брой SMS-и, Поддържа множество действия за поръчки, Предоставяне, промяна, анулиране, спиране, изменение

Модул-11: Активиране и управление на работната сила

  • Присвояване на работни поръчки: Присвояване на работни поръчки, тип/категория, местоположение и време на шофиране, важност
  • Умения: SLA, времена за ангажиране, работни инструкции
  • Активиране: Използване на системи за активиране за изпълнение на задачите, определени от системите за инвентаризация, използвайки API на съответната система за управление на елементи, Използване на възможностите за конфигуриране на FCAPS, Използва се за автоматични действия

Модул-12: Последни тенденции в интегрирането на OSS/BSS, Big Data & IoT в Telecom

  • Виртуализация на OSS/BSS
  • Разширен анализ и големи данни
  • Анализ в реално време и вземане на решения
  • Прецизен МАРКЕТИНГ: Насочване към повишаване на стойността, намаляване на оттока
  • Оперативна ефективност - Превантивна грижа за клиента
  • Разтоварване на трафика, ориентиран към абонатите
  • Оптимизация на клетъчни сайтове
  • Динамично профилиране
  • Щракнете върху Поточно анализиране

Незадължителен 4-ти ден в Big Data Анализ в OSS

Цел Marketing/ Придобиване на клиенти/абонати

  • За идентифициране на клиенти с най-висока скорост
  • Идентифициране на клиенти за даден продукт
  • За идентифициране на правилния набор от продукти за клиент (машина за препоръки)
  • Техника за сегментиране на пазара
  • Cross-Sale и Upsale техники
  • Техника за сегментиране на клиенти
  • Техника за прогнозиране на приходите от продажби

Отлив Management и намаляване

  • 3 вида напускане: активно/умишлено, ротационно/инцидентно, пасивно неволно
  • 3 класификация на отхвърлените клиенти: Общо, Скрити, Частично
  • Разбиране на CRM променливите за отлив
  • Събиране на данни за поведението на клиентите
  • Събиране на данни за възприятието на клиентите
  • Събиране на демографски данни за клиенти
  • Почистване на CRM данни
  • Неструктурирани CRM данни (клиентски обаждания, билети, имейли) и тяхното преобразуване в структурирани данни за анализ на отлив
  • Social Media CRM-нов начин за извличане на индекса на удовлетвореността на клиентите
  • Казус-1: T-Mobile САЩ: Намаляване на оттеглянето с 50%

Анализ на работата на мрежата

Анализ на работата на мрежата - анализ на първопричината за мрежови повреди, прекъсване на услугата от
метаданни, IPDR и CRM:

  • Използване на процесора
  • Използване на паметта
  • Използване на QoS опашка
  • Температура на устройството
  • Грешка в интерфейса
  • IoS версии
  • Маршрутизиране на събития
  • Вариации на латентността
  • Анализ на Syslog
  • Загуба на пакети
  • Праг на производителност
  • Капани за устройства
  • IPDR (IP подробен запис) събиране и обработка
  • Използване на IPDR данни за потребление на честотна лента на абоната, използване на мрежовия интерфейс, състояние на модема и диагностика
  • HFC информация

Big Data OSS/BSS доставчик/платформа – сравнително проучване

  • IBM & COMVERSE OSS/BSS
  • Flexera OSS решение с отворен код
  • Софтуер ETI
  • Ericsson
  • Huawei
  • Nokia
  • Oracle
  • Subex
  • Amdoc
  • Аском

Изисквания

Няма специфични изисквания, необходими за посещаване на този курс.

 21 Часа

Брой участници


Цена за участник

Oтзиви от потребители (2)

Предстоящи Курсове

Свързани Kатегории