План на курса

Въведение

  • Какво е Android?
  • Android SDK
  • Android JVM
  • Програмен стек
  • Инструменти за разработка (ADT)
  • Потребителски интерфейс
  • Инсталиране на инструменти за разработка
  • Представяне на данни
  • Услуги
  • Намерения
  • Активности
  • Прегледи
  • Файл за конфигурация
  • Просто Hello World
  • Артефакти на приложението
  • Инструмент за пакетиране на ресурси
  • Основна активност за вход
  • Намерение
  • Запознание на други активности
  • Стека на активности
  • Павзирани и спряни активности
  • SQLite база данни
  • Управление на системата
  • Отделни процеси
  • Архитектура на компонентите и интеграция

Ресурси на приложението

  • Въведение
  • Какви са ресурсите?
  • Ресурси на текстови нишки
  • Ресурси на подредба
  • Примери на код
  • Синтаксис на референция на ресурси
  • Компилирани ресурси
  • Компилирани анимационни файлове
  • Компилирани битови карти
  • Компилирани дефиниции на потребителски интерфейси
  • Компилирани масиви
  • Компилирани цветове
  • Компилирани текстови нишки
  • Компилирани стилове
  • Компилирани произволни некомпилирани XML файлове
  • Некомпилирани ресурси
  • Файлът .apk
  • Ресурси
  • Структура на директориите за ресурси и артефакти

Концепцията за намерение

  • Въведение
  • Филтър за намерение
  • Използване на намерение за стартиране на активност
  • Различни намерения в Android
  • Примери на код
  • Категории на намерения
  • Късно връзване в времето на изпълнение
  • Използване на намерение за стартиране на услуга
  • Приемници на излъчвания
  • Структурата на обекта намерение
  • Името на компонента на намерението
  • Действието на намерението
  • Данните на намерението
  • Категорията на намерението
  • Допълнителните данни на намерението
  • Флаговете на намерението
  • Решението на намеренията
  • Структура на филтъра за намерение
  • Тест за действие
  • Тест за категория
  • Тест за данни
  • Многочислени съответствия
  • Предопределено намерение в Android
  • Примери

Контроли на потребителския интерфейс

  • Въведение
  • Пример на графичен потребителски интерфейс в изходния код
  • Пример на графичен потребителски интерфейс в XML
  • Пример на графичен потребителски интерфейс в XML и изходен код
  • TextView
  • Пример с TextView
  • Пример за стил на TextView
  • EditText
  • Пример с EditText
  • AutoCompleteTextView
  • Пример с AutoCompleteTextView
  • MultiAutoCompleteTextView
  • Пример с MultiAutoCompleteTextView
  • Кнопка
  • Пример с кнопка
  • Изображение на кнопка
  • Пример с изображение на кнопка
  • Премикателна кнопка
  • Пример с премикателна кнопка
  • Контрол за отметка
  • Пример с контрол за отметка
  • Контрол за радиокнопка
  • Пример с контрол за радиокнопка
  • Списък с преглед
  • Пример със списък с преглед
  • Контрол за мрежов преглед
  • Пример с контрол за мрежов преглед
  • Контроли за дата и час
  • Контролер за галерия
  • Преглед на карта
  • Преглед на уеб

Менеджъри на подредба

  • Въведение
  • Линейна подредба
  • Тегло на подредбата
  • Гравитация
  • Примери
  • Таблична подредба
  • Свойства на отстоянието
  • Относителна подредба
  • Абсолютна подредба
  • Кадрова подредба
  • Табове Host

Менюта и диалозите

  • Въведение
  • Интерфейс на менюто
  • Интерфейс на елемент от менюто
  • Интерфейс на подменю
  • Група елементи на менюто
  • Свойства на елементи от менюто
  • Контейнерни елементи на менюто
  • Системни елементи на менюто
  • Вторични елементи на менюто
  • Алтернативни елементи на менюто
  • Създаване на меню
  • Пример
  • Групи на елементи от менюто
  • Обработка на събития с елементи на менюто
  • Преопределяване на обратна функция
  • Определяне на слушател
  • Използване на намерения
  • Разширено меню
  • Менюта с икони
  • Подменюта
  • Системните менюта
  • Контекстни менюта
  • Примери
  • Обработка на събития с менюта
  • Създаване на меню с XML
  • Алармен диалог
  • Подсказан диалог
  • Примери

Сензорни екрани

  • Въведение
  • Събития за движение
  • Последователност на събития
  • Обработка на събития
  • Метод за обработка
  • Примери

Определяне на стил

  • Въведение
  • Определяне на стил
  • Примери
  • Наследяване на дефиниции за стил
  • Свойства на стила
  • Определяне на тема
  • Предопределено теми
  • Предопределено теми
  • Наследяване на предопределена тема
  • Разработка на приложения с виджети
  • Преглед на приложения с виджети
  • Практическо приложение
  • Основна структура на приложение с виджети
  • Конфигурационна активност
  • Правила за дизайн

Услуги базирани на местоположение

  • Въведение
  • Ключът на картата
  • MD-5 Подпис
  • Ключ на Google Maps
  • Необходими разрешения
  • Пример на код
  • Контролер на картата
  • Примери на код
  • Наслаги на картите
  • Примери на код
  • Класът Geocoder
  • Класът Адрес
  • Класът LocationManager
  • Интерфейсът LocationListener
  • Службата за отстраняване на грешки (DMS)

Уеб услуги

  • Въведение
  • Класът HttpClient
  • Класът HttpGet
  • Класът HttpPost
  • Класът HttpResponse
  • Примери на код
  • Заявка за HTTP Get
  • Заявка за HTTP Post
  • Примери на код
  • Изключения за изтичане на времето
  • Проблеми с нишки

Android услуги

  • Въведение
  • Създаване на услуги
  • Класът Service
  • Задачи в фонов режим
  • Комуникация между процеси
  • Отделна реализация
  • Локални услуги/Отдалечени услуги
  • Компилатор за AIDL
  • Създаване на отдалечена услуга/Използване на отдалечена услуга
  • Примери

Медиен фреймворк

  • Въведение
  • Възпроизвеждане на аудио
  • Възпроизвеждане на видео
  • Пример на прост MP3 плеър
  • Пример на прост видео плеър

Модел за сигурност на Android

  • Въведение
  • Развертане
  • Утилитата keytool
  • Утилитата jarsigner
  • Развертане чрез Eclipse
  • Отделни процеси
  • Модел за декларативни разрешения

Графични анимации

  • Въведение
  • Анимация кадрове по кадър
  • Пример на код
  • Транзиционна анимация
  • Примери на код

Основна графика

  • Въведение
  • Абстрактният клас Drawable
  • Пример на код
  • Абстрактният клас ShapeDrable
  • Пример на код

OpenGL графика

  • Въведение
  • Методът glVertexPointer
  • Методът glDrawElements
  • Пример на код

Персонализирани прегледи

  • Въведение
  • Персонализиран прогресен индикатор
  • Модел-преглед-контролер

Нишки на Android

  • Въведение
  • Нишка на потребителския интерфейс
  • Правилото за една нишка
  • Методът runOnUiThread
  • Методът post
  • Методът postDelayed
  • Класът Handler
  • Утилита класа AsyncTask
  • Изпращане на съобщения към Handler
  • Предупреждения за нишки в фонов режим

Жизнен цикъл на приложението

  • Въведение
  • Методи за жизнен цикъл на активността
  • Методите onStart() и onResume()
  • Методите onPause() и onStope()
  • Връщане към предишната активност
  • Методите onStop() и onDestroy()
  • Методът onCreate()
  • Методът onPause()

SQLite база данни

  • Въведение
  • Имплементация на SQLite
  • Класът SQLiteOpenHelper
  • Методът onCreate()
  • Методът onUpgrade()
  • Методът onOpen()
  • Методът getWriteableDatabase()
  • Методът getReadableDatabase()
  • Класът SQLiteDatabase
  • Методът execSQL()
  • Методът insert()
  • Методът delete()
  • Методът rawQuery()
  • Примери на код
  • Методът query()
  • Примери на код

Предоставяне на данни

  • Въведение
  • Вграден предоставяне на данни в Android
  • SQLite база данни
  • Архитектура на предоставяне на данни
  • Регистрация на предоставяне на данни
  • REST достъп до предоставяне на данни
  • Структура на URL за предоставяне на данни
  • Mime типове за предоставяне на данни
  • Използване на предоставяне на данни
  • Взимане на записи, добавяне на записи
  • Обектът Cursor, Обектът ContentValues()
  • Пример с предоставяне на данни
  • Разработка на предоставяне на данни
  • Примери на код
  • Класът SimpleCursorAdapter
  • Методът onCreate()
  • Методът query()
  • Методът insert()
  • Методът update()
  • Методът delete()
  • Методът getType()
  • Примери на код
  • Известие за промени

Споделяни предпочитания

  • Въведение
  • Интерфейсът SharedPreferences
  • Класът SharedPreferences.Editor
  • Примери на код

Управление на файлове

  • Въведение
  • Създаване на файлове
  • Достъп до прости файлове
  • Достъп до сурови ресурси
  • Ресурси на XML файлове
  • Външно съхранение на SD карта

Dalvik VM

  • Въведение
  • Сравнение с JVM
  • Форматът на файлове .dex
  • Утилитата dx
  • Сборникът на отпадъци
  • Контролиране на Dalvik VM

Приложения в фонов режим

  • Въведение
  • Услуги
  • Нишки в фонов режим
  • Създаване на известия
  • Известия
  • Други системни услуги
  • Пример на фонова активност

Данни на активността

  • Въведение
  • Класът Intent
  • Методи за стартиране на активност
  • Пренос на данни между активности
  • Съгласуван потребителски опит
  • Пример на код

Съобщения за SMS

  • Въведение
  • Класът SMSManager
  • Разрешението SEND_SMS
  • Изпращане на SMS
  • Получаване на SMS

Телефония

  • Въведение
  • Иницииране на телефонни обсъждения
  • Пакетът android.telephony
  • Класът CallLocation
  • Класът PhoneStateListener
  • Класът ServiceState
  • Класът TelephonyManager
  • Ограничения, Android VoIP

Преглед на уеб

  • Въведение
  • Класът WebView
  • Пакетът android.webkit
  • Разрешението INTERNET
  • Методът loadUrl()
  • Поддръжка на JavaScript
  • Методът loadData()
  • Методи на WebView
  • Класът WebViewClient
  • Класът WebChromeClient

Език Java

  • Въведение
  • Ограниченията
  • Третични библиотеки с Java

Диагностика

  • Въведение
  • Едиторът за Java в Eclipse
  • Диагностиката за Java в Eclipse
  • Logcat
  • Android Debug Bridge
  • Dalvik Debug Monitor Service
  • Traceview
  • Инструментален фреймворк

Адаптери

  • Въведение
  • Йерархия на класове
  • Целта на адаптера
  • Класът SimpleCursorAdapter
  • Класът ArrayAdapter

Живи тапетни карти

  • Въведение
  • Разработка на живи тапетни карти
  • Взаимодействие с потребителя
  • Елементът user-sdk
  • Елементът uses-feature
  • Производителност/Примери на код

Приемник на излъчвания

  • Въведение
  • Регистрация на приемник
  • Жизнен цикъл на приемника
  • Примери на код

Bluetooth

  • Въведение
  • Възможности
  • Класът BluetoothAdapter
  • Класът BluetoothDevice
  • Интерфейсът BluetoothSocket
  • Класът BluetoothServerSocket
  • Класът Bluetooth
  • Разрешение за Bluetooth
  • Настройка на Bluetooth
  • Търсене на устройства
  • Запитване на свързани устройства
  • Откриване на устройства
  • Определяне на възможност за откриване
  • Свързване с устройства
  • Примери на код

Текст към реч

  • Въведение
  • Двигател Pico
  • Демонстрация
  • Единствен TTS двигател
  • Примери на код

Търсене в Android

  • Въведение
  • Предоставяне на предложения
  • Методът onSearchRequest()
  • Предоставяне на предложения

Камера

  • Въведение
  • Автоматично фокусиране
  • Параметри на снимката
  • Режими на сцена

Акселерометър

  • Въведение
  • Класът SensorManager
  • Интерфейсът SensorListenr

Компас

  • Въведение
  • Класът SensorManager
  • Интерфейсът SensorListenr

Вибрация

  • Въведение
  • Класът Vibrator
  • Последователност на вибрации

WiFi свързване

  • Въведение
  • Класът WifiManager
  • Потребителски разрешения
  • Търсене на точки за достъп
  • Свързване с точки за достъп

Мрежово свързване

  • Въведение
  • Класове за мрежово свързване в Java
  • Класове за мрежово свързване в Android
  • Класове за мрежово свързване в Apache

Рамка за входен метод

  • Въведение
  • Атрибутът android:inputType
  • Персонализиран IMF

Ротация на устройството

  • Въведение
  • Две XML документа за подредба
  • Примери на код

Локализация

  • Въведение
  • Стандартни ресурси
  • Текуща локализация
  • Тестване
  • Персонализирана локализация
  • Примери на код

Управление на паметта

  • Контекстът на приложението
  • Промени в ориентацията на екрана
  • Статични вътрешни класове
  • Слаби референции
  • Сборникът на отпадъци

Вход на реч

  • Въведение
  • Класът RecognizerIntent
  • Стартиране на разпознаване на реч
  • Сервърна страна на Google
  • Моделът на езика
  • Свободен модел на езика
  • Модел за търсене в уеба

Инструменти за разработка

  • Въведение
  • Утилитата aapt
  • Утилитата adb
  • Утилитата android
  • Утилитата ddms
  • Утилитата dx
  • Утилитата draw9patch
  • Утилитата emulator

Бързо общение

  • Въведение
  • Протоколът Jabber
  • Взаимодействие с GTalk

Изисквания

Нито един

 56 часа

Брой участници


Цена за участник

Отзиви от потребители (4)

Предстоящи Курсове

Свързани Kатегории