План на курса

Въведение

  • Какво е Android?
  • Android SDK
  • Android JVM
  • Софтуерният стек
  • Инструменти за разработка (ADT)
  • Потребителски интерфейс
  • Инсталиране на инструменти за разработка
  • Провайдери на съдържание
  • Услуги
  • Интенции
  • Активности
  • Видове
  • Файл за конфигурация
  • Просто "Hello World"
  • Артефакти на приложението
  • Инструмент за пакетиране на ресурси
  • Входна точка за активност
  • Интенция
  • Запускане на други активности
  • Стек на активности
  • Паузирани и спряни активности
  • SQLite база данни
  • Управление на системата
  • Отделни процеси
  • Архитектура на компоненти и интеграция

Ресурси на приложението

  • Въведение
  • Какви са ресурсите?
  • Ресурси на низове
  • Ресурси на разпредение
  • Примери на код
  • Синтаксис за референции на ресурси
  • Компилирани ресурси
  • Компилирани файлове за анимация
  • Компилирани битовки
  • Компилирани дефиниции на UI видове
  • Компилирани масиви
  • Компилирани цветове
  • Компилирани низове
  • Компилирани стилове
  • Компилирани произволни сурови XML файлове
  • Некомпилирани ресурси
  • Файлът .apk
  • Ресурси
  • Структура на директории за ресурси и ресурси

Концепция за интенции

  • Въведение
  • Филтър за интенции
  • Използване на интенция за стартиране на активност
  • Достъпни интенции в Android
  • Примери на код
  • Категории на интенции
  • Закъснено свързване по време на изпълнение
  • Използване на интенция за стартиране на услуга
  • Получатели на съобщения
  • Структура на обекта за интенции
  • Име на компонент за интенции
  • Действие на интенции
  • Данни на интенции
  • Категория на интенции
  • Допълнителни интенции
  • Флагове на интенции
  • Разрешение на интенции
  • Структура на филтър за интенции
  • Тест за действие
  • Тест за категория
  • Тест за данни
  • Множество съвпадения
  • Предопределени интенции в Android
  • Примери

Елементи за управление на потребителския интерфейс

  • Въведение
  • Пример на GUI в изходен код
  • Пример на GUI в XML
  • Пример на GUI в XML и изходен код
  • TextView
  • Пример на TextView
  • Пример на стилов изглед на TextView
  • EditText
  • Пример на EditText
  • AutoCompleteTextView
  • Пример на AutoCompleteTextView
  • MultiAutoCompleteTextView
  • Пример на MultiAutoCompleteTextView
  • Копче
  • Пример на копче
  • Изображение-копче
  • Пример на изображение-копче
  • Копче-превключвател
  • Пример на копче-превключвател
  • Елемент за управление CheckBox
  • Пример на елемент за управление CheckBox
  • Елемент за управление RadioButton
  • Пример на елемент за управление RadioButton
  • Списък
  • Пример на списък
  • Елемент за управление GridView
  • Пример на елемент за управление GridView
  • Елементи за управление на дата и време
  • Контролер на галерия
  • Карта
  • WebView

Мениджъри на разпределение

  • Въведение
  • LinearLayout
  • Тегло на разпределение
  • Тежест
  • Примери
  • TableLayout
  • Свойства за подплата
  • RelativeLayout
  • AbsoluteLayout
  • FrameLayout
  • TabsHost

Мени и диалогови прозорци

  • Въведение
  • Интерфейс на мени
  • Интерфейс на елементи на мени
  • Интерфейс на подмени
  • Групи на елементи на мени
  • Свойства на елементи на мени
  • Контейнерни елементи на мени
  • Системни елементи на мени
  • Вторични елементи на мени
  • Алтернативни елементи на мени
  • Създаване на мени
  • Пример
  • Групи на елементи на мени
  • Обработване на събития на елементи на мени
  • Преопределяне на функцията за обратна връзка
  • Дефиниране на слушател
  • Използване на интенции
  • Разширено мени
  • Икони в мени
  • Подмени
  • Системни мени
  • Контекстни мени
  • Примери
  • Обработване на събития на мени
  • Създаване на мени чрез XML
  • Уведомителен диалог
  • Диалог за подсказка
  • Примери

Сензорни екрани

  • Въведение
  • Събития за движение
  • Последователност на събития
  • Обработване на събития
  • Метод за обработване
  • Примери

Определение на стилове

  • Въведение
  • Определение на стилове
  • Примери
  • Наследяване на определения на стилове
  • Свойства на стилове
  • Определение на тема
  • Предопределени теми
  • Предопределени теми
  • Наследяване на предопределена тема
  • Разработка на приложения с виджет
  • Обзор на приложения с виджет
  • Практически пример
  • Основна структура на приложение с виджет
  • Активност за конфигуриране
  • Насоки за дизайн

Услуги за базиране на местоположение

  • Въведение
  • Ключ за карта
  • Подпис MD-5
  • Ключ за Google Maps
  • Нужни разрешения
  • Пример на код
  • Контролер на карта
  • Примери на код
  • Прехвърляния на карти
  • Примери на код
  • Класът Geocoder
  • Класът Address
  • Класът LocationManager
  • Интерфейсът LocationListener
  • Службата за мониторинг и отстраняване на грешки (DMS)

Уеб услуги

  • Въведение
  • Класът HttpClient
  • Класът HttpGet
  • Класът HttpPost
  • Класът HttpResponse
  • Примери на код
  • Заявка HTTP Get
  • Заявка HTTP Post
  • Примери на код
  • Изключения за тайм-аут
  • Проблеми с нишки

Услуги на Android

  • Въведение
  • Създаване на услуги
  • Класът Service
  • Задачи в задния план
  • Комуникация между процеси
  • Отделена реализация
  • Локална услуга/Удалена услуга
  • Компилатор AIDL
  • Създаване на удалена услуга/Използване на удадена услуга
  • Примери

Медийна платформа

  • Въведение
  • Възпроизвеждане на аудио
  • Възпроизвеждане на видео
  • Демо за прост MP3 плеър
  • Демо за прост видеоплеър

Модел на сигурност на Android

  • Въведение
  • Разпространение
  • Утилита keytool
  • Утилита jarsigner
  • Разпространение чрез Eclipse
  • Отделни процеси
  • Декларативна модель за разрешения

Графична анимация

  • Въведение
  • Анимация по кадър
  • Пример на код
  • Анимация тун
  • Примери на код

Основна графика

  • Въведение
  • Абстрактният клас Drawable
  • Пример на код
  • Абстрактният клас ShapeDrawable
  • Пример на код

Графика с OpenGL

  • Въведение
  • Методът glVertexPointer
  • Методът glDrawElements
  • Пример на код

Персонализирани видове

  • Въведение
  • Персонализиран прогресен барабан
  • Модел-поглед-контролер

Нитки в Android

  • Въведение
  • Нитката на потребителския интерфейс
  • Правилото за единствена нишка
  • Методът runOnUiThread
  • Методът post
  • Методът postDelayed
  • Класът Handler
  • Класът за полезни функции AsyncTask
  • Изпращане на съобщения към Handler
  • Проблеми с нишките в задния план

Животен цикъл на приложението

  • Въведение
  • Методи за животен цикъл на активности
  • Методите onStart() и onResume()
  • Методите onPause() и onStop()
  • Връщане към предишната активност
  • Методите onStop() и onDestroy()
  • Методът onCreate()
  • Методът onPause()

SQLite база данни

  • Въведение
  • Реализация на SQLite
  • Класът SQLiteOpenHelper
  • Методът onCreate()
  • Методът onUpgrade()
  • Методът onOpen()
  • Методът getWritableDatabase()
  • Методът getReadableDatabase()
  • Класът SQLiteDatabase
  • Методът execSQL()
  • Методът insert()
  • Методът delete()
  • Методът rawQuery()
  • Примери на код
  • Методът query()
  • Примери на код

Провайдери на съдържание

  • Въведение
  • Вградени провайдери на съдържание в Android
  • SQLite база данни
  • Архитектура на провайдери на съдържание
  • Регистрация на провайдери на съдържание
  • Достъп до провайдери на съдържание чрез REST
  • Структура на URL на провайдери на съдържание
  • MIME типове на провайдери на съдържание
  • Използване на провайдер на съдържание
  • Извличане на записи/Добавяне на записи
  • Обекта Cursor/Обекта ContentValues()
  • Демо на провайдер на съдържание
  • Разработка на провайдери на съдържание
  • Примери на код
  • Класът SimpleCursorAdapter
  • Методът onCreate()
  • Методът query()
  • Методът insert()
  • Методът update()
  • Методът delete()
  • Методът getType()
  • Примери на код
  • Известия за промени

Общопостоянни предпочитания

  • Въведение
  • Интерфейса SharedPreferences
  • Класът SharedPreferences.Editor
  • Примери на код

Управление на файлове

  • Въведение
  • Създаване на файлове
  • Достъп до прости файлове
  • Достъп до сурови ресурси
  • Ресурси на XML файлове
  • Външно съхранение на SD карта

Dalvik VM

  • Въведение
  • Сравнение с JVM
  • Форматът на файл dex
  • Утилита dx
  • Колектор на събрак
  • Контролиране на Dalvik VM

Приложения в задния план

  • Въведение
  • Услуги
  • Нитки в задния план
  • Извеждане на съобщения
  • Известия
  • Други системни услуги
  • Пример на заднен активност

Данни на активност

  • Въведение
  • Класът Intent
  • Методи за стартиране на активност
  • Пренос на данни между активности
  • Съответно потребителско изживяване
  • Пример на код

SMS съобщения

  • Въведение
  • Класът SMSManager
  • Разрешението SEND_SMS
  • Изпращане на SMS
  • Получаване на SMS

Телефония

  • Въведение
  • Започване на телефонни разговори
  • Пакетът android.telephony
  • Класът CallLocation
  • Класът PhoneStateListener
  • Класът ServiceState
  • Класът TelephonyManager
  • Ограничения, Android VoIP

WebView

  • Въведение
  • Класът WebView
  • Пакетът android.webkit
  • Разрешението INTERNET
  • Методът loadUrl()
  • Поддръжка на JavaScript
  • Методът loadData()
  • Методи на WebView
  • Класът WebViewClient
  • Класът WebChromeClient

Език Java

  • Въведение
  • Границите
  • Третистранни Java библиотеки

Отстраняване на грешки

  • Въведение
  • Едиторът за Java в Eclipse
  • Отстранявача на грешки за Java в Eclipse
  • Logcat
  • Android Debug Bridge
  • Служба за мониторинг и отстраняване на грешки за Dalvik
  • Traceview
  • Инструментална платформа

Адаптери

  • Въведение
  • Структура на класове
  • Назначението на адаптер
  • Класът SimpleCursorAdapter
  • Класът ArrayAdapter

Живи тапетни картинки

  • Въведение
  • Разработване на живи тапетни картинки
  • Потребителско взаимодействие
  • Елементът user-sdk
  • Елементът uses-feature
  • Производителност/Примери на код

BroadcastReceiver

  • Въведение
  • Регистриране на получател
  • Животен цикъл на получател
  • Примери на код

Bluetooth

  • Въведение
  • Мощности
  • Класът BluetoothAdapter
  • Класът BluetoothDevice
  • Интерфейсът BluetoothSocket
  • Класът BluetoothServerSocket
  • Класът Bluetooth
  • Разрешение за Bluetooth
  • Настройка на Bluetooth
  • Търсене на устройства
  • Запитване на спарени устройства
  • Откриване на устройства
  • Включване на откриваемост
  • Връзка с устройства
  • Примери на код

Превод на текст в реч

  • Въведение
  • Демонстрационен двигател Pico
  • Демонстрация
  • Единствен двигател за превод на текст в реч
  • Примери на код

Android търсене

  • Въведение
  • Предлагащи провайдери
  • Методът onSearchRequest()
  • Предлагащ провайдер

Камера

  • Въведение
  • Автоматичен фокус
  • Параметри на снимка
  • Режими на сцена

Акселерометър

  • Въведение
  • Класът SensorManager
  • Интерфейсът SensorListener

Компас

  • Въведение
  • Класът SensorManager
  • Интерфейсът SensorListener

Вибрации

  • Въведение
  • Класът Vibrator
  • Последователности на вибрации

WiFi свързване

  • Въведение
  • Класът WifiManager
  • Потребителски разрешения
  • Търсене на точки за достъп
  • Свързване с точки за достъп

Мрежови връзки

  • Въведение
  • Java мрежови класове
  • Android мрежови класове
  • Apache мрежови класове

Платформа за вграждане на метод за въвеждане

  • Въведение
  • Атрибута android:inputType
  • Персонализиран IMF

Завъртане на устройството

  • Въведение
  • Два XML документа за разпределение
  • Примери на код

Локализация

  • Въведение
  • Доставяне на ресурси по подразбиране
  • Текущ локализиран език
  • Тестване
  • Персонализиран локализиран език
  • Примери на код

Управление на паметта

  • Контекстът на приложението
  • Промени в ориентацията на екрана
  • Статични вътрешни класове
  • Слаби референции
  • Колектор на събрак

Вход на реч

  • Въведение
  • Класът RecognizerIntent
  • Стартиране на разпознаване на реч
  • Сървърна страна на Google
  • Модел на език
  • Свободен модел на език
  • Модел на език за търсене в уеб

Инструменти за разработка

  • Въведение
  • Утилитата aapt
  • Утилитата adb
  • Утилитата android
  • Утилитата ddms
  • Утилитата dx
  • Утилитата draw9patch
  • Утилитата emulator

Бързо съобщение

  • Въведение
  • Протокол Jabber
  • Взаимодействие с GTalk

Изисквания

Нито един

 28 часа

Брой участници


Цена за участник

Отзиви от потребители (4)

Предстоящи Курсове

Свързани Kатегории