План на курса
Въведение и текущо състояние на ARToolKit
- История и еволюция към artoolkitX, открит код за поддържане
- Отслеждане чрез маркери vs. природни характеристики, поддръжка на баркод маркери
- Поддържани платформи (Android, iOS, десктоп) и интеграции с плагини (Unity, OpenSceneGraph)
Настройка на средите
- Инсталиране на artoolkitX, SDKs за мобилни платформи
- Настройка на интеграция с Unity или OpenSceneGraph
- Настройка на разрешения за камера, GPS, компас и достъп до файлове
Маркери, калибровка и отслеждане на природни характеристики
- Създаване и използване на квадратни маркери и баркод маркери
- Принципи и работи с отслеждане на природни характеристики (NFT)
- Калибровка на камера, корекция на деформации, поддръжка на стерео камера
Наложение на виртуални съдържания и рендеринг
- Наложение на 2D и 3D съдържание върху живия поток от камерата
- Осветление, оклюзия и основни шейдери за реалистично рендеринг
- Съображения за производителност на мобилни устройства: оптимизация на честотата на кадърите и използването на памет
Интеграция на сензори и външни входове
- Използване на данни от GPS и компас за ориентация на AR съдържанието спрямо реалния свят
- Достъп до свойства на камерата, разпознаване на фокусно разстояние и калибровка на сензора
- Интеграция с OpenCV за предобработка и подобрения на изображения (например, филтриране, стабилизация)
Използване на външни движкове (Unity / OpenSceneGraph)
- Настройка на проект в Unity с плагина ARToolKit
- Синхронизация на данни за отслеждане на маркери/NFT от ARToolKit в сцени на Unity
- Използване на OpenSceneGraph за напреднал рендеринг или 3D съдържание базирано на GPU
Диагностика, производителност и развой
- Често срещани проблеми: осветление, неразпознаване на маркери, закъснения
- Оптимизация за мобилни устройства: размер на текстурите, мултипотоковост, използване на памет
- Опаковане за Android / iOS, тестване на реални устройства, инструменти за диагностика
Резюме и следващи стъпки
Изисквания
- Опит в програмиране на какъвто и да е език
- Основно разбиране на концепциите за 3D графика или рендериране
- Знакомство с настройката на мобилна разработна среда
Целева аудитория
- Разработчици на мобилни и AR приложения
- Инженери по компютърно зрение
- Разработчици на интерактивни медии
Отзиви от потребители (5)
Много полезни допълнителни информации
Grzegorz - Comp S.A.
Курс - BLoC Pattern
Машинен превод
Едуард е страхотен фасилитатор
Zibusiso Ncube - Agricatural Research Council
Курс - Ionic 4 and Angular for Developers
Машинен превод
Miguel имаше обширни познания по темата. Той направи учебния процес лесен за разбиране, а потокът беше балансиран; добавяше нови функции към всеки раздел, когато било необходимо. Отговори на всички въпроси изчерпателно и покри всеки аспект, който беше зададен. Това беше много приятно преживяване.
Paul Coaton - SEMPCheck Services
Курс - Flutter Development Bootcamp with Dart
Машинен превод
Треньорът беше ентусиазиран, добър и харесваше темата.
Isaac Murphy - Royal New Zealand Airforce
Курс - Build Native iOS and Android Apps with Flutter
Машинен превод
Учаване на стъпките, необходими за реализация на модела MVVM.
Roy Chia - AFBI
Курс - Xamarin: Build Native Mobile Applications for Android, iOS and Windows from a Single C# Code Base
Машинен превод