План на курса

Въведение и текущо състояние на ARToolKit

  • История и еволюция към artoolkitX, открит код за поддържане
  • Отслеждане чрез маркери vs. природни характеристики, поддръжка на баркод маркери
  • Поддържани платформи (Android, iOS, десктоп) и интеграции с плагини (Unity, OpenSceneGraph)

Настройка на средите

  • Инсталиране на artoolkitX, SDKs за мобилни платформи
  • Настройка на интеграция с Unity или OpenSceneGraph
  • Настройка на разрешения за камера, GPS, компас и достъп до файлове

Маркери, калибровка и отслеждане на природни характеристики

  • Създаване и използване на квадратни маркери и баркод маркери
  • Принципи и работи с отслеждане на природни характеристики (NFT)
  • Калибровка на камера, корекция на деформации, поддръжка на стерео камера

Наложение на виртуални съдържания и рендеринг

  • Наложение на 2D и 3D съдържание върху живия поток от камерата
  • Осветление, оклюзия и основни шейдери за реалистично рендеринг
  • Съображения за производителност на мобилни устройства: оптимизация на честотата на кадърите и използването на памет

Интеграция на сензори и външни входове

  • Използване на данни от GPS и компас за ориентация на AR съдържанието спрямо реалния свят
  • Достъп до свойства на камерата, разпознаване на фокусно разстояние и калибровка на сензора
  • Интеграция с OpenCV за предобработка и подобрения на изображения (например, филтриране, стабилизация)

Използване на външни движкове (Unity / OpenSceneGraph)

  • Настройка на проект в Unity с плагина ARToolKit
  • Синхронизация на данни за отслеждане на маркери/NFT от ARToolKit в сцени на Unity
  • Използване на OpenSceneGraph за напреднал рендеринг или 3D съдържание базирано на GPU

Диагностика, производителност и развой

  • Често срещани проблеми: осветление, неразпознаване на маркери, закъснения
  • Оптимизация за мобилни устройства: размер на текстурите, мултипотоковост, използване на памет
  • Опаковане за Android / iOS, тестване на реални устройства, инструменти за диагностика

Резюме и следващи стъпки

Изисквания

  • Опит в програмиране на какъвто и да е език
  • Основно разбиране на концепциите за 3D графика или рендериране
  • Знакомство с настройката на мобилна разработна среда

Целева аудитория

  • Разработчици на мобилни и AR приложения
  • Инженери по компютърно зрение
  • Разработчици на интерактивни медии
 7 часа

Брой участници


Цена за участник

Отзиви от потребители (5)

Предстоящи Курсове

Свързани Kатегории