План на курса
Комуникация и сътрудничество
- Комуникация – какъв е стила на комуникацията и защо е важен при ефективната комуникация на цели, мотивиране и взаимодействие с отбора и сътрудници
- Компоненти на ефективната комуникация
- Ефективно съобщение – инструменти и техники
Съвременният „шеф“ – модели за сътрудничество с отбора и самоорганизация на отбора
- ако хората „харесва да харесват“, то целият отбор има шанс да работи добре
- желанието за самостоятелно приемане на решения
- целим към една врата
- човеците да искат едно, а да могат друго
- подкрепа на ефективната самоорганизация на отбора като система
- учем се чрез опита
Комуникация – основни принципи:
- принципи на ефективната комуникация,
- стил на ръководство и реакции,
- предвиждаща комуникация
- бариери и пречки,
- обратна връзка
- инструменти и техники за ефективна комуникация.
Роли и стилове на комуникацията:
- диагноза и идентификация на предпочитаните роли и стилове на комуникацията
- ефективна комуникация между ролите и стиловете на комуникацията,
- цветове в комуникацията – основа за ефективно сътрудничество
Конфликти:
- проблеми и конфликти – характеристики и потенциални причини,
- „Спирала на конфликта“,
- ефективно разрешаване на проблеми и конфликти
Комуникация с околната среда:
- процес на комуникация,
- комуникационен план,
- управление на информацията,
- комуникация с околната среда,
- Партньорство и сътрудничество в организацията - SRMM® модел
- Нива на модела на зрелост - Спонтанност (Ad hoc)
- Процедури (Procedural)
- Релационност (Relational)
- Интегрирано сътрудничество (Integrated)
- Предсказуемост и прогнозиране (Predictive)
- С кого сътруднича?
- Идентификация на партньори
- Картиране на взаимодействия с партньори
- Планиране за подобряване
Резюме - добри и лоши практики в комуникацията и управлението на отбора
Изисквания
Обучението е замислено като интерактивно, в което участие на участниците достига над 80% от времето. Всеки сеанс преминава според подобна динамика: упражнение за отваряне на нови навици (което изгражда осъзнаване), мини лекция по техники (знания), упражнение за нови тактики и техники (умения). След завършването на всеки сеанс, участниците получават помагателни материали за обсуденото в сеанса. Практичният материал е подведен от мини лекции, които дават теоретични основи, както и обясняват основните психологически механизми, които участниците преживяват по време на работа в учебната зала.
Отзиви от потребители (5)
Body scan
Piotr Chwiedziewicz - Grupa OLX
Курс - Mindfulness for Business Professionals
It was nice to know more about EQ
Itzel Hernandez Diaz
Курс - Emotional Intelligence (EQ)
I liked the involvement of the trainer and how her energy involved also the participants, the training was interesting, with many practical supporting facts and examples, practical exercises. It was great!
Jelizaveta (Liza) - ASSTRA Forwarding AG
Курс - Stress Management and Prevention
Обяснява темата добре.
Gilbert Pineda - Quartzelec Ltd (Philippines Branch)
Курс - Leadership 101
Машинен превод
I generally was benefit from the interaction and flexibility.