План на курса

Въведение в изкуственото разумяване в журналистиката
  • Изкуственото разумяване и цифровата редакция
  • Обзор на генериращото изкуствено разумяване и големите езикови модели
  • Приложения и глобални тенденции

Инструменти за журналистическо писане с изкуственото разумяване

  • Създаване на заглавки и адаптация на тона
  • Създаване и съкращаване на статии с помощта на изкуственото разумяване
  • Техники за инженерство на команди за новинарски съдържание

Изкуственото разумяване в изследвания, проверка на факти и редакционно качество

  • Използване на изкуственото разумяване за валидиране на факти и откриване на дезинформация
  • Откриване на предразсъдъци и калибровка на тона
  • Предлагане на подобрения и осигуряване на стиловия консистентност

Автоматизация в работите на редакцията

  • Автоматизация на препискване, субтитриране и превод
  • Обелязване, обогащаване на метаданни и кластериране на съдържание
  • Системи за персонализиране и препоръчаване на новини с изкуственото разумяване

Етични разсъждения и редакционен надзор

  • Прозрачност, авторство и практики човек-в-цикъл
  • Редакционни политики за съдържание, създадено с изкуственото разумяване
  • Регулаторни рамки и отговорност на редакцията

Практическа лаборатория: Практика в генериране на съдържание с изкуственото разумяване

  • Написване и уточняване на примерни статии с ChatGPT
  • Експериментиране с инструменти за откриване на предразсъдъци и редактиране
  • Сравняване на качеството на съдържание, написано от хора, и съдържание, създадено с помощта на изкуственото разумяване

Планиране на интеграция на изкуственото разумяване в журналистическите работи

  • Дизайн на хибридни човешко-изкуствено разумяване пиплайни за съдържание
  • Управление на редакционен преглед и съответствие на изискванията
  • Инструменти, абонаменти и стратегии за реализация

Резюме и следващи стъпки

Изисквания

  • Основни познания за журналистически текстове и редакционни процеси
  • Знакомство с общоприетите цифрови платформи за публикуване
  • Общ интерес към инструменти с изкуствен интелигент и тяхното етично използване

Целева група

  • Журналисти и редактори
  • Стратези за съдържание и мениджъри на редакции
  • Специалисти по иновации в медиите
 14 Часа

Брой участници


Цена за участник

Предстоящи Курсове

Свързани Kатегории