План на курса
Въведение в проблемите на комуникацията
- комуникационен процес и неговите етапи, значението на вербалната и невербалната комуникация, техники и средства за ефективна комуникация
Принципи на ефективната комуникация като основен елемент за ефективните контакти в организацията
- самоанализ на собствения стил на общуване грешки в комуникацията комуникационни бариери етапи на установяване на междуличностен контакт директна комуникация и телефонна комуникация
Общуване в организацията
- комуникационни мрежи в организацията, модели на информационните потоци и тяхната оптимизация, вътрешни комуникационни задачи и инструменти
Ефективен разговор
- формиране на собствен образ като подател и получател на съобщение фактори, влияещи върху качеството на професионалните контакти между служителите активното слушане като средство за ефективна комуникация фактори смущаващи слушането и разбирането изказвания изкуството да се задават въпроси психологически механизми и техники за оказване на влияние
В хармония със себе си и в добри отношения с другите – концепцията за асертивно поведение
- концепцията за асертивност вашите собствени права, когато решите да бъдете асертивни видове поведение: агресивно, подчинено поведение, асертивно изграждане на „Аз“ послания като основа за асертивно изразяване на мнения, преценки и емоции защо се страхуваме да кажем „не“ - какво ни спира самочувствието в резултат на асертивно отношение към себе си
Какво означава да уважаваме теб и себе си - какво ще стане, ако се съгласим или откажем
- способност за отказ и приемане на отказ способност за аргументиране на защита срещу манипулация приемане на отрицателни и положителни оценки, реагиране на форми на критика предоставяне на конструктивна обратна връзка
Конфликт, разлика в мненията или кавга? Дефиниция на понятието конфликт
- какво е конфликт - същност и видове конфликти, видове конфликти в зависимост от участниците. когато един вътрешен конфликт се превръща във вътрешен конфликт – теорията на Кърт Люин
Откъде идва това? Тоест за основните източници на конфликти
- всеки дърпа в собствената си посока - различията в целите винаги са по-добри - различията в ценностите или възгледите - кой кой е - организационна неяснота
Дяволът не е толкова страшен – или конфликтът винаги е проблем? Функционални и дисфункционални конфликти
- Всеки конфликт разрушителен ли е за екипа? кога възниква конфликтът? какво определя конструктивната или разрушителната сила на конфликта?
Когато гледаме едно и също нещо, виждаме нещо различно, т.е. изкривявания на възприятието, възникващи в конфликта
- значението на личното отношение и мотивация в конфликта, какво ни пречи и какво ни помага да видим същността на конфликта, как да влезем в обувките на някой друг, т.е. да погледнем на конфликта през очите на другите
Кой си и кой можеш да бъдеш – Стилове на поведение при управление на конфликти
- нищо не е същото - типове поведение в конфликтни ситуации - панацея ????? Във всеки спор има ли правилно поведение? когато упоритостта победи – последствията от твърдото прилагане на определени стилове
За конфликта, който помага и развива - асертивно и развиващо използване на конфликти в екипна работа
- асертивни умения, полезни при разрешаване на конфликти, как да превърнете оловото в злато или как да накарате конфликта да има положителен ефект върху работата на екипа?
Как да не се удавиш в конфликт? – стратегии, използвани в конфликтна ситуация
- Аз печеля - ти губиш, ти печелиш - аз губя, без да губя - превръщане на конфликта в сътрудничество
Работа с емоции в конфликт или как да се справим с трудна ситуация
- вулкан, пълен с лава - за емоциите, които могат да поемат контрола над нас, въвеждане на методи за релаксация и концентрация в антистрес тренировките
Не само утъпканият път - творчески принципи за разрешаване на конфликти
- По колко начина можете да намерите решение на конфликта? Има ли златна среда за постигане на споразумение? оптимални начини за разрешаване на конфликти в компанията
Изисквания
Целта на обучението ще бъде преглед и подобряване на компетенциите, необходими за постигане на бизнес целите, както по отношение на индивидуалната, така и в екипната работа.
Oтзиви от потребители (2)
Гъвкавостта на обучителя да коригира темите според моя профил.
Carlos - Magotteaux International SA
Course - Efektywna komunikacja interpersonalna i rozwiązywanie konfliktów
Machine Translated
Много харесвам отношението и хумора на треньора
zherald ametlli - SPOC S.A.
Course - Efektywna komunikacja interpersonalna i rozwiązywanie konfliktów
Machine Translated